TransInfo Archiwum|Inforail|Infrastruktura|Warszawa Ochota i Powiśle dostosowane do niepełnosprawnych
Warszawa Ochota i Powiśle dostosowane do niepełnosprawnych
inforail
15.06.2009 17:44
Warszawa Ochota i Powiśle dostosowane do niepełnosprawnych
Na wyremontowanych dworcach kolejowych PKP S.A. Warszawa Ochota i Warszawa Powiśle można już korzystać z ramp dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania. Elewacje budynków zostały pokryte również powłoką antygraffiti, która ułatwia usuwanie szpecących malunków. Nowo wyremontowane dworce są pod stałym nadzorem monitoringu i ochrony. Koszt remontu obydwu obiektów wyniósł ok. 3 mln. zł.
Remont dworców Warszawa Ochota i Warszawa Powiśle zakończył się na początku br. W ramach prac m.in.: wymieniono materiały wykończeniowe, fragmenty posadzki asfaltowej na płyty granitowe, odnowiono schody prowadzące na perony, wymieniono okna, wykonano izolacje cieplne i wymieniono pokrycia dachów, odnowiono tynki na zewnątrz i wewnątrz budynków, ocieplono budynki, wymieniono oświetlenie, zamontowano dodatkowe oświetlenie, wymieniono instalacje wodno – kanalizacyjne i deszczowe, wymieniono instalacje centralnego ogrzewania, wykonano nową instalację wentylacji mechanicznej nawiewno-wyciągowej i klimatyzacji, wymieniono elementy małej architektury –zainstalowano wandaloodporne ławki w holach dworców, zastosowano elektroniczny system informacji wizualnej. Elewacje budynków zostały pokryte powłoką antygraffiti. Nowo wyremontowane dworce są pod stałym nadzorem kamer. Koszt remontu obydwu obiektów wyniósł ok. 3 mln. zł.
Rampy znajdują się przy schodach prowadzących na perony dworców Warszawa Ochota i Warszawa Powiśle –jedna na Ochocie i dwie na Powiślu. Przy każdej z nich jest instrukcja obsługi. Aby skorzystać z rampy należy użyć kluczyków. Dwa kluczyki są na stałe przymocowane do słupków na dole i na górze schodów i służą do sterowania platformą z zewnątrz. Trzeci kluczyk jest przymocowany do rampy i służy do poruszania się nią z poziomu platformy. Kluczyki do obsługi platform można pobrać również w kasach Kolei Mazowieckich na tych dworcach. Koszt zainstalowania ramp wyniósł w sumie ok. 240 tys. zł, po ok. 80 tys. za sztukę.
PKP S.A. przed EURO 2012 będzie prowadzić również prace na innych dworcach kolejowych w Warszawie. W miejscu obecnego dworca Warszawa Zachodnia powstanie nowy obiekt komercyjno-dworcowy we współpracy z partnerem prywatnym – francuską firmą Nexity. Dworzec Warszawa Wschodnia będzie gruntownie zmodernizowany ze środków własnych PKP S.A. i budżetu państwa. Największy warszawski dworzec – Warszawa Centralna także przejdzie prace remontowe do 2012 roku ze środków własnych PKP S.A.. Planowana jest również przed EURO 2012 gruntowna modernizacja dworca Warszawa Stadion. Realizacja inwestycji zakłada wykorzystanie środków własnych i budżetowych.
Polskie Koleje Państwowe S.A. są właścicielem około 2600 dworców kolejowych i zarządcą nieruchomości. W najbliższych latach PKP S.A. planują modernizację kilkudziesięciu i budowę nowych dworców kolejowych. Spółka rocznie przeznacza na ten cel od 30 mln do 50 mln zł. Ta kwota sięgałaby 800 mln zł, gdyby nie to, że PKP S.A. jako spadkobierca Przedsiębiorstwa Państwowego PKP musi spłacić dług historyczny w wysokości 6 mld zł. Rocznie PKP S.A. na obsługę tego długu wydają średnio 600 mln zł.
PKP S.A. dąży do tego, aby zmodernizowane i powstające nowe dworce były przyjazne pasażerom, bezpieczne, spełniały standardy europejskie. Celem spółki jest stworzenie miejsc związanych nie tylko z podróżą, lecz także miejsc spotkań i przyjemnego spędzania wolnego czasu. PKP S.A. chcą, aby dworce były nowoczesnymi węzłami komunikacyjnymi, wzbogaconymi o dodatkowe usługi komercyjne, biurowe, hotelowe, restauracyjne.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024