Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Warszawa: Modernizacja Legionowo – Nowy Dwór Mazowiecki

inforail
28.10.2008 12:58

23 października 2008 r. o godz. 13.00 w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Warszawie przy ul. Targowej 74 została podpisana umowa na wykonanie modernizacji szlaków: Legionowo –Nowy Dwór Mazowiecki, Nowy Dwór Mazowiecki – Modlin, Modlin – Nasielsk, Nasielsk –Świercze w ramach projektu FS nr 2005/PL/16/C/PT/001 “Modernizacja linii kolejowej E65, odcinek Warszawa – Gdynia, etap II”(przetarg nr 3, lot B). Wykonawca prac będzie Konsorcjum Legionowo-Świercze w składzie:
Torpol Sp. z o.o. (Poznan) -(lider),
Partnerzy:
FEROCO S.A. (Poznan),
Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. (Warszawa),
PKP Energetyka Sp. z o.o.,
Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o. (Gdańsk),
Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. (Zawiercie),
Wartość prac objętych umowa wynosi 144 590 536,40 euro (netto), 176 400 454,41 euro (brutto) (wartość umowy netto). Umowa jest współfinansowana przez Fundusz Spójności i budżet państwa.
Termin realizacji przedmiotu umowy upływa z końcem października 2010 r. Umowę podpisali: w imieniu wykonawcy prezes Zarządu TORPOL Sp. z o.o Tomasz Sweklej, w imieniu PLK – członkowie Zarządu:
Teresa Zwiernik i Zbigniew Zarychta
W ramach modernizacji zostaną przeprowadzone roboty obejmujące:
przebudowę i rozbudowę nawierzchni torowej, podtorza,
budowę i przebudowę peronów,
przebudowę przejazdów i obiektów inżynieryjnych,
przebudowę sieci i urządzeń elektroenergetyki nn,
budowę i przebudowę przejść dla pieszych na perony,
budowę urządzeń telekomunikacyjnych,
rozbudowę i modernizacje urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Na szlaku Warszawa Wschodnia –Legionowo oraz stacji Nasielsk roboty budowlane prowadzone są od sierpnia 2007 roku, aktualnie na odcinkach: Warszawa Wschodnia –podg. Michałów – podg. Targówek, Warszawa Praga WPD –Warszawa Praga WPC, WPC – Legionowo
oraz na stacji Nasielsk.
Wykonano następujące roboty:
Roboty torowe –ok. 49,3 km
Siec trakcyjna –ok. 53,12 km
Wbudowanie rozjazdów –56 szt.
Samoczynna blokada liniowa –15 odstępów.
Modernizowane są obiekty inżynieryjne:
– wiadukt nad ul. Solidarności,
– wiadukt nad ul. 11 listopada,
– most na Kanale Żerańskim.
Od lipca 2007 r. prowadzone są roboty na stacji Gdynia Główna, a od lipca 2008 r. Na stacjach Legionowo, Nowy Dwór Mazowiecki i Modlin.
Celem modernizacji jest przystosowanie szlaków do wymogów umów AGC i AGTC, uzyskanie docelowych prędkości pociągów 160/200 km/h, obciążenie na os 225 kN, poprawienie bezpieczeństwa ruchu kolejowego, podniesienie komfortu podróżowania pasażerów, skrócenie czasu przejazdu, ograniczenie wpływu linii na środowisko.
Obecnie toczą sie postępowania przetargowe na roboty:
– LCS Tczew –przetarg nr 4A –modernizacja stacji i szlaków od km 287,700 do km 315,700 –przetarg nieograniczony, planowane podpisanie umowy grudzień 2008 r.
– LCS Działdowo –przetarg nr 5A – modernizacja szlaków i stacji od km 131,100 do km 184,800 –przetarg ograniczony, dokonano wyboru wykonawców, którym udostępniono dokumentację –planowane podpisanie umowy luty 2009 r.
– LCS Ciechanów (etap III) –przetarg nr 1A –modernizacja stacji Gąsocin, Ciechanów oraz modernizacja szlaków Świercze –Gąsocin, Gąsocin – Ciechanów –przetarg ograniczony, dokonano wyboru wykonawców, którym zostania udostępniona dokumentacja –planowane podpisanie umowy kwiecień 2009 r.
Linia kolejowa Gdynia –Gdańsk –Warszawa to odcinek VI transeuropejskiego korytarza transportowego oraz
międzynarodowego ciągu komunikacyjnego E-65 z Gdyni przez Zebrzydowice i Wiedeń do Rijeki i objęta jest umowami AGC i AGTC.