Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Warszawa: Lokomotywy Bombardier Traxx z bezterinowym dopuszczeniem UTK

inforail
09.02.2009 13:34

Lokomotywy wielosystemowe BOMBARDIER TRAXX MS otrzymały od Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) bezterminowe świadectwo dopuszczenia do eksploatacji. Dzięki uzyskanemu świadectwu lokomotywy TRAXX MS, przeznaczone do ruchu towarowego i pasażerskiego, będą mogły być wykorzystywane bez ograniczeń do obsługi krajowych oraz międzynarodowych korytarzy transportowych.
TRAXX to rodzina lokomotyw, w skład której wchodzą jedno- i wielosystemowe pojazdy elektryczne oraz spalinowe. Cechą wspólną wszystkich lokomotyw TRAXX jest ich modułowa konstrukcja. Wiele kluczowych podzespołów i zespołów lokomotyw TRAXX, włączając w to systemy napędowe, jest identycznych dla różnych wersji napędowych. Zastosowanie tego typu rozwiązań pozwoliło na zmniejszenie kosztów eksploatacji pojazdów, a także łatwiejszy dostęp do części i ułatwiony serwis. Bombardier sprzedał łącznie ponad 1400 lokomotyw TRAXX dla różnych operatorów kolejowych na całym świecie.
Lokomotywy TRAXX produkowane są w zakładach Bombardier w Kassel (Niemcy), Vado Ligule (Włochy) oraz we Wrocławiu (Polska). W dawnym Pafawagu wytwarzane są nadwozia lokomotyw, ramy wózków oraz różne podzespoły.
Janusz Kućmin, Generalny Przedstawiciel Bombardier Transportation na Polskę, powiedział: „Proces homologacji taboru kolejowego w Polsce wymaga uzyskania dwóch świadectw bezpieczeństwa – najpierw terminowego, a po okresie tzw. eksploatacji próbnej – świadectwa bezterminowego. Cieszymy się, że wielosystemowa lokomotywa elektryczna TRAXX, produkowana przy znaczącym udziale naszej fabryki we Wrocławiu, uzyskała bezterminowe świadectwo UTK”.
Wielosystemowe lokomotywy elektryczne TRAXX są obecnie eksploatowane przez różnych operatorów kolejowych w Polsce, zarówno w ruchu towarowym, jak i pasażerskim, na trasach krajowych i międzynarodowych.
Nowa generacja TRAXX to wiodący w Europie model lokomotyw i znakomite rozwiązanie transportowe dla ruchu krajowego i międzynarodowego. Oferuje operatorom kolejowym wysoki stopień elastyczności, dając możliwość reagowania na potrzeby rynku w najlepszy z istniejących sposobów i w każdym momencie.
Najnowsza generacja lokomotyw może być łatwo dostosowana do wymogów obowiązujących w danym państwie. Dla ruchu w Polsce lokomotywa TRAXX MS została wyposażona w system SHP (system hamowania pociągu).