Warszawa: KZA Kraków zmodernizują linię E 59

inforail
26.03.2012 09:59

19 marca 2012 w siedzibie PKP PLK S.A. w Warszawie została podpisana umowa pomiędzy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. a Konsorcjum KZA Kraków –Bombardier – Sabel na modernizację linii kolejowej E 59 Czempiń –Poznań. W skład konsorcjum wchodzą:
Krakowskie Zakłady Automatyki S.A. –Lider Konsorcjum, Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o. oraz Sabat Roman Biuro Wdrożeniowo-Projektowe SABEL.
Wykonawca zrealizuje „Projekt i zabudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń kolejowych sieci telekomunikacyjnych na odcinku linii kolejowej
E-59 Czempiń Poznań w ramach projektu POliŚ 7.1-5.1 „Modernizacja linii kolejowej E 59
na odcinku Wrocław –Poznań, etap III, odcinek Czempiń –Poznań”.
Zakończenie prac zaplanowano do 31 grudnia 2014 r., wartość kontraktu wynosi 147 538 500,00 PLN brutto.

Podpisanie umowy

Przedmiotem niniejszego zamówienia są prace:
•urządzeń sterowania ruchem kolejowym: stacyjnych, szlakowych, przejazdowych, Lokalnego Centrum Sterownia (LCS), Centrum Utrzymania i Diagnostyki (CUiD) oraz urządzeń detekcji stanów awaryjnych taboru (DSAT);
•urządzeń oraz sieci i instalacji teletechnicznych: transmisja, łączność, radiołączność, telewizja użytkowa;
•niezbędnych elementów robót w branżach architektoniczno-budowlanej i elektroenergetycznej –dla zapewnienia optymalnej realizacji tego zadania inwestycyjnego, polegających głównie na przebudowie i adaptacji budynków nastawni wraz z instalacjami wewnętrznymi, przystosowanie pomieszczeń dla lokalnego centrum sterowania, CUiD Poznań Główny II, przewidzianych w budynku nastawni wraz z instalacjami wewnętrznymi, budowa nowych strażnic przejazdowych wraz z instalacjami wewnętrznymi, posadowienie kontenerów srk
i telekomunikacji.
•usunięcia kolizji w niezbędnym zakresie.
Odcinek linii E59 Czempiń –Poznań (32,2 km linii nr 271) położony jest na obszarze Województwa Wielkopolskiego.
Główne cele modernizacji to:
•dostosowanie linii do wymagań określonych w umowach międzynarodowych AGC i AGTC;
•zmniejszenie zagrożeń środowiskowych i społecznych powstających jako skutek natężenia ruchu samochodowego na drogach;
•poprawa usług przewozów pasażerskich i towarowych poprzez skrócenie czasu podróży i zwiększenie przepustowości linii;
•stymulacja regionalnego i krajowego rozwoju gospodarczego;
•zwiększenie stopnia ochrony środowiska, szczególnie w przypadku przewozów towarów niebezpiecznych;
•uzyskanie poprawy bezpieczeństwa ruchu poprzez poprawę stanu infrastruktury kolejowej oraz eliminację zagrożeń na skrzyżowaniach z drogami publicznymi.