Warszawa: Korekta rocznego rozkładu jazdy PR
Pociągi sezonowe ruszą już w maju. Wprowadzamy dodatkowe postoje, zapewniamy bardziej dogodne przesiadki, wydłużamy składy i relacje pociągów. Korekta rozkładu wchodzi w życie 1 marca br.
Wcześniej, niż w poprzednich latach, ruszą pociągi sezonowe na Dolnym Śląsku. Szynobusy zabiorą turystów z Jeleniej Góry do Trutnova już na majówkę, inaugurując sezon wypoczynkowy. Z kolei –wbrew wcześniejszej decyzji –Przewozy Regionalne nie przestaną od marca obsługiwać innej dolnośląskiej trasy do Szklarskiej Poręby. Natomiast niektóre weekendowe pociągi będą mieć zmienione godziny na bardziej pasujące studentom, np. kurs z Wrocławia do Łodzi z 14.14 na 18.25.
Dodatkowe postoje wprowadzono dla wielu pociągów w całej Polsce, m.in. wszystkie kursujące między Toruniem a Bydgoszczą będą się zatrzymywały w Toruniu Kluczykach. Z przyspieszonych pociągów REGIO Plus będzie można korzystać w Katowicach Zawodziu i Jaworznie Ciężkowicach. W Szczecinie Porcie Centralnym będą stawały pociągi z Gryfina i Stargardu Szczecińskiego, a ponadto te pierwsze również w Daleszewie i Czepinie. Wybrane pociągi Przewozów Regionalnych dotrą do Świnoujścia Portu.
Tam, gdzie było to możliwe, ograniczyliśmy długie postoje techniczne. Dzięki temu np. w Wielkopolsce pół godziny później do pracy będą mogli wyjeżdżać pasażerowie z Gniezna do Inowrocławia (nowa godzina wyjazdu 6.28), a 10 minut zyskają podróżujący z Kłodawy do Poznania (teraz pociąg będzie o 5.04). Późniejsza godzina wyjazdów ułatwi popołudniowe powroty z pracy korzystającym z pociągów m.in. z Bielska-Białej (odj. 18.08) do Krakowa, z Białegostoku do Suwałk (odj. 14.40) i Czeremchy (odj. 18.40) oraz z Siedlec (odj. 18.54) do Czeremchy.
Od 1 marca nowe pociągi będą jeździły m.in. w relacjach: Ełk (odj. 12.02) –Olsztyn, Kostrzyn (odj. 5.16) –Szczecin, Bielsko-Biała (odj. 21.30) –Rajcza, Bielsko-Biała (odj. 5.51) –Kraków przez Wadowice, Kielce (odj. 7.13) –Kraków, Kielce (odj. 13.23) –Włoszczowa, Września (odj.18.03) –Poznań i Poznań (odj. 20.06) –Września. Ich uruchomienie umożliwi przesiadki z innych pociągów REGIO i interREGIO, ułatwi dojazdy młodzieży szkolnej lub zlikwiduje zbyt długie przerwy pomiędzy już istniejącymi kursami.