Warszawa: Koleje mazowieckie szukają dzierżawcy taboru
’Koleje Mazowieckie-KM’ sp. z o.o., ogłowiło przetarg na wykonanie usługi udostępnienia dodatkowego taboru w postaci elektrycznych zespołów trakcyjnych w celu świadczenia pasażerskich przewozów kolejowych. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania licencji na udostępnianie pojazdów trakcyjnych wydanej przez Urząd Transportu Kolejowego. Zamawiający zobowiązany jest do posiadania licencji na wykonywanie przewozów kolejowych osób wydanej przez Urząd Transportu Kolejowego, oraz posiadania aktualnego ubezpieczenia działalności przewozowej w zakresie OC. Zamawiający wymaga, aby udostępniony tabor, posiadał stosowne świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typowego elementu pojazdu szynowego wydane przez Głównego Inspektora Kolejnictwa (Urząd Transportu Kolejowego). Postępowania w razie wydarzeń i wypadków kolejowych odbywać się będą zgodnie z uregulowaniami obowiązującymi w PKP S.A. i instrukcjami wymienionymi w załączniku nr 3 do Regulaminu przydzielania tras pociągów i korzystania z przydzielonych tras przez licencjonowanych przewoźników kolejowych w ramach rozkładu jazdy 2007/8. Miernikiem realizowanej pracy pociągowej będzie pojazdo-kilometr (poj.km). Zlecający dopuszcza podział zamówienia na części lecz nie dopuszcza składania ofert wariantowych. Zamówienie będzie realizowane przez 9 miesięcy od udzielenie.
Część pierwsza zadania przewiduje wynajem dodatkowego taboru w postaci 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) serii EN 57. Dostarczony tabor ma być sprawny technicznie, natomiast wszelkie naprawy bieżące (przeglądy, naprawy: bieżące, awaryjne, podewastacyjne) wykona zamawiający. Dostawca zobowiązuje się do zapewnienia taboru zastępczego (ezt) w przypadkach wystąpienia konieczności wycofania udostępnionego taboru z ruchu w celu wykonania naprawy rewizyjnej. Zamawiający zobowiązuje się do zwrócenia elektrycznych zespołów trakcyjnych (EN 57)po zakończeniu wykonywania usługi w stanie nie pogorszonym do stanu w dniu rozpoczęcia usługi. Średnio dobowa wielkość pracy pociągowej w poj. km – 7068 poj.km, liczba dni –249, Ogólna wielkość pracy pociągowej –1 759 932 poj.km.
Część druga zamówienia to obsługa w Rocznym Rozkładzie Jazdy Pociągów (2007/2008) Zamawiającego na liniach wskazanych w załączniku nr 4 do SIWZ. Zamawiający wymaga aby udostępniony tabor do obsługi pociągów o których mowa, w załączniku j.w. był sprawny technicznie, w stanie czystym z aktualnie wykonanymi przeglądami PO, PD, PK zezwalającymi na obsługę
wytypowanych pociągów. Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania przeglądów, napraw: bieżących, awaryjnych, podewastacyjnych udostępnianego taboru, jak również zapewnia bieżące utrzymanie taboru w czystości. W przypadku dewastacji taboru Wykonawca sporządza wykaz MW-576E o stanie taboru i dołącza go do faktury VAT. Koszty napraw podewastacyjnych ponosi Zamawiający. Wykonawca zapewnia tabor zastępczy w przypadkach wystąpienia konieczności wycofania udostępnionego taboru z ruchu w celu wykonania napraw, przeglądów lub usterek uniemożliwiających obsługę pociągów. Zamawiający uzgodni z Wykonawcą plan obiegów udostępnionego taboru. Średnio dobowa wielkość pracy pociągowej w poj.km –1790,5 poj.km. Liczba dni –249, ogólna wielkość pracy pociągowej –445840 poj.km.
Przetarg jest prowadzony według procedury otwartej, kryterium udzielenia zamówienia jest najniższa cena. Oferty można składać do dnia 25.03.2008.
Źródło: Opracowane na podstawie www.mazowieckie.com.pl