Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Warszawa: Kolej traci pasażerów przez niekończący się remont tunelu

inforail
06.01.2007 21:09

Pociąg wahadłowy z Dworca Zachodniego do Śródmieścia jeździ pusty, tak samo jest w pojazdach zastępczej komunikacji. Z powodu remontu tunelu średnicowego pasażerowie kolei wybierają prywatne autobusy –informuje Życie Warszawy. Od kiedy w styczniu 2005 roku powstała spółka Koleje Mazowieckie (51 proc. udziałów ma samorząd województwa mazowieckiego, 49 proc. PKP), więcej osób zaczęło jeździć pociągami. W ciągu roku liczba pasażerów wzrosła z 31 mln do 35 mln i stale rosła. Od stycznia 2007 roku na terenie miasta działa również wspólny bilet, który ma przyciągnąć do kolei jeszcze więcej pasażerów. Co z tego, skoro fatalnie przygotowany remont tunelu średnicowego, który miał się zakończyć ponad dwa miesiące temu, sprawia, że zamiast jeździć koleją, pasażerowie przesiadają się do autobusów. W porównaniu do pierwszego półrocza 2005 roku na początku 2006 pociągami Kolei Mazowieckich jeździło 20 procent więcej pasażerów (pełnych danych na temat 2006 roku jeszcze nie ma). Jednak wraz z zamknięciem tunelu średnicowego dynamiczny napływ pasażerów nagle się zatrzymał. –Wciąż jeszcze mamy nieznaczny wzrost. Ale to prawda, że przez remont część pasażerów przesiada się do prywatnych autobusów –mówi Donata Nowakowska, rzeczniczka Kolei Mazowieckich. Nie chce jednak zdradzić, jakie straty z tytułu remontu ponosi spółka. –Koleje Mazowieckie włożyły wiele wysiłku w zdobycie nowych pasażerów –mówi Stanisław Biega z Centrum Zrównoważonego Transportu. –Przez feralny remont mogą stracić nie tylko te 20 procent, ale nawet więcej. KM zainwestowały m.in. w nowy system kas fiskalnych czy system identyfikacji wizualnej (charakterystyczne zielono-biało-żółte barwy pociągów, kas, nowe mundury kolejarzy).