Warszawa: „Klient Roku 2007” dla PLK-i

inforail
26.11.2007 13:06
Decyzję wdrożenia narzędzia Business Objects w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zarząd Spółki podjął w sierpniu 2004r. Głównym celem było uzyskanie pełnego, spójnego i aktualnego obrazu finansów Spółki. Zadanie było o tyle trudne, że PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jest spółką wielozakładową, składającą się z 40 jednostek organizacyjnych. Każda z jednostek używała autonomicznego, nie działającego w sieci, systemu finansowo-księgowego. Dane finansowe z jednostek były scalane na poziomie Centrali Spółki raz w miesiącu, po zamknięciu okresu sprawozdawczego. Taki stan rzeczy uniemożliwiał praktycznie Zarządowi Spółki kontrolę rozrachunków z kontrahentami oraz prowadzenie analiz ekonomicznych i planowania. Wszystkie zdarzenia finansowo-księgowe były dostępne z opóźnieniem, ograniczając właściwą i szybką na nie reakcję.
W grudniu 2005r. stworzone zostało rozwiązanie oparte na hurtowni danych, gromadzące dane z systemów finansowo-księgowych ze wszystkich jednostek organizacyjnych Spółki. Na bazie hurtowni danych zaimplementowano system raportowania Business Objects.
W lutym 2006r. uruchomione zostało kompleksowe środowisko raportujące.
We wrześniu br. sukcesem zakończyła się migracja kluczowych elementów środowiska hurtowni danych oraz Business Objects 6.5 do najnowszej wersji XI Release 2. Projekt został poprowadzony przez firmę BusinessVision, która wspiera rozwój systemu od 2005r.
Obecnie w systemie dostępnych jest ponad 100 raportów i zarejestrowanych 120 aktywnych użytkowników.
Mając na uwadze ogromne możliwości narzędzi Business Objects, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A planują rozszerzyć dotychczasowe zastosowania tych narzędzi na nowe obszary źródeł danych pochodzących z wdrażanych systemów klasy ERP.
Za wdrażanie i rozwój systemów informatycznych w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. odpowiedzialne jest Biuro Informatyki.