Warszawa: Informacja o poziomie zadłużenia spółki PKP PR do spółek Grupy PKP

inforail
16.11.2009 16:01

Przekazuję aktualną informację dotyczącą poziomu zadłużenia samorządowej spółki Przewozy Regionalne wobec spółek Grupy PKP:
Poziom zadłużenia 8 października 2009: 237 mln złotych (290 mln złotych na koniec października)
Poziom zadłużenia 5 listopada 2009: 313 mln złotych
Zadłużenie Przewozów Regionalnych wobec wybranych spółek Grupy PKP:
Poziom zadłużenia 8 października 2009:
Do PKP Intercity: 115 mln zł
Do PKP Energetyka: 43 mln zł
Do PKP S.A. –31 mln zł
Poziom zadłużenia 5 listopada 2009:
Do PKP Intercity: 125 mln zł
Do PKP Energetyka: 64 mln zł
Do PKP S.A. – 36 mln zł
Na prośbę Zarządu PKP S.A. i spółek Grupy PKP trwają rozmowy z Zarządem spółki Przewozy Regionalne, które mają zapewnić spłatę zaległych zobowiązań tej spółki.
Grupa PKP jest gotowa na zawarcie porozumienia z dłużnikiem umożliwiającego mu spłatę zobowiązań w najbliższych miesiącach.
Zarząd spółki Przewozy Regionalne poprosił Polskie Koleje Państwowe S.A. o umożliwienie przeprowadzenia negocjacji bez udziału mediów.
Samorządowa spółka Przewozy Regionalne nie wywiązuje się ze swoich zobowiązań finansowych i nie płaci między innymi za następujące usługi:
– wpływy z biletów PKP Intercity sprzedawanych w kasach samorządowej spółki Przewozy Regionalne
– wynajem kas na dworcach PKP S.A. oraz dostarczane do kas media: prąd, woda itp.
– energię elektryczną kupowaną od spółki PKP Energetyka, dzięki której poruszają się pociągi
– korzystanie z torów zarządcy dróg kolejowych –PKP Polskie Linie Kolejowe.
Największe zadłużenie ze strony samorządowej spółki PKP Przewozy Regionalne powstało wobec spółki PKP Intercity. Zaległość ta wzrosła od grudnia 2008 roku (momentu przed usamorządowieniem spółki Przewozy Regionalne) do listopada 2009, z 10 mln złotych do 125 mln złotych.
Stworzone przez Zarząd spółki Przewozy Regionalne zaległości finansowe mają coraz poważniejszy wpływ na działanie Grupy PKP, uniemożliwiają między innymi spółce PKP Intercity regulowania na bieżąco wszystkich swoich zobowiązań, na przykład, opłat za dostęp do torów PKP PLK oraz hamują konieczne inwestycje w nowe wagony oraz usługi oczekiwane przez pasażerów. Działanie Zarządu spółki Przewozy Regionalne może wpłynąć niekorzystnie na usługi świadczone przez Grupę PKP swoim klientom.