Warszawa: ED74 jedynie w trakcji pojedynczej
W dniu 5 stycznia 2010 roku Urząd Transportu Kolejowego wydał bezterminowy zakaz eksploatacji składów ED74 w trakcji ukrotnionej. Zakaz ten został wydany po zdarzeniu, jakie miało miejsce w dniu 29.12.2009. Podczas jazdy składy ED74-005 i ED74-012 uległy rozłączeniu na sprzęgu samoczynnym, jednak pomimo tego nie nastąpiło hamowanie awaryjne. UTK wezwało PKP IC oraz producenta Pesę do złożenia wyjaśnień i usunięcia awarii. Do tego czasu ED74 będą dopuszczone do kursowania jedynie w trakcji pojedynczej. Według Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce sprzęgi samoczynne w ED74 zostały uszkodzone najprawdopodobniej w wyniku przeciągania składów lokomotywami manewrowymi SM42. Używany na nich sprzęg przejściowy ma odmienną konstrukcję od sprzęgów w ED74. Dodatkowo sprzęg przejściowy jest zawieszony 20 cm poniżej sprzęgu w ED74.