Warszawa: Dwunasty dzień prac w tunelu średnicowym
Mimo problemów z komunikacją i transportem spowodowanym koniecznością wprowadzania wszystkich maszyn, urządzeń i materiałów drogą kolejową, prace przebiegają zgodnie z planem. Zmiana konfiguracji ustawienia składu wagonów, zmiana toru wiąże się każdorazowo z wyprowadzeniem składu na odległy dworzec Zachodni lub Wschodni. Pomniejszona skrajnia na kilku odcinkach wyklucza wprowadzenie pewnych maszyn np. do prac ziemnych, które mogłyby zerwać lub uszkodzić trakcję podczas ich przewożenia.
Wszelkie roboty są bardzo szczegółowo i na bieżąco koordynowane, ponieważ jakikolwiek błąd mógłby być tragiczny w skutkach. Ponieważ podczas prac remontowych zazwyczaj napotyka się na wiele nieprzewidzianych problemów, które wychodzą dopiero w trakcie robót, przez całą dobę na budowie znajduje się nadzór. Również ze strony projektanta prowadzony jest nadzór autorski przez projektantów.
Zaawansowanie robót przedstawia się następująco:
Prace związane z czyszczeniem ścian i sufitu wodą pod dużym ciśnieniem wykonane są w 80% Pozostała cześć będzie wyczyszczona z rusztowań a nie jak do tej pory z platform wagonów. Sukcesywnie wiercone są otwory w ścianach i opracowywana na bieżąco szczegółowa receptura iniekcji. Problem iniekcji ścian jest rozpatrywany indywidualnie, ponieważ nie można stworzyć jednej receptury i według niej wykonać ponad kilometrowej długości ścianę. Prace torkretowania „zepchnięte zostały na drugi tor”, ponieważ w tej chwili priorytet ma rozbiórka toru i wywóz podsypki tłuczniowej. Zawansowana jest naprawa kolektora kanalizacyjnego, który zlokalizowany jest w międzytorzu. Odbywa się to metodą z bezwykopową polegającą na wciskaniu odcinkami w istniejący kolektor nowych rur o zmniejszonym przekroju. Metoda ta umożliwia wykonywanie jednocześnie kilku frontów robót.