Warszawa: Czesi chcą modernizować nasze tory
inforail
05.05.2006 23:31
Warszawa: Czesi chcą modernizować nasze tory
Firma Tchas to pierwszy czeski potentat budowlany, który wkroczył do Polski –czytamy w Gazecie Wyborczej. Wspólnie z polskimi firmami chce modernizować linie kolejowe. W piątek w Ostrawie, siedzibie tej czeskiej spółki, najpewniej wystrzeliły korki od szampana. Podpisała ona bowiem wart ok. 50 mln euro kontrakt na modernizację odcinka Siedlce – Łuków. Roboty dla PKP Polskie Linie Kolejowe wykona konsorcjum, w którym – oprócz Tchas – są: Przedsiębiorstwo Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Katowicach, PEBEK z Radomia oraz Zakłady Usług Energetycznych i Komunikacyjnych Grupa ZUE z Krakowa. Właścicielem radomskiej spółki są Czesi. Prezes Grupy Tchas Vaclav Danek poinformował nas, że jego firma chce przejąć jeszcze jedno polskie przedsiębiorstwo specjalizujące się w robotach kolejowych. Tchas jest obecnie jedyną czysto czeską firmą wśród tamtejszych potentatów budowlanych. W dodatku jest to firma od samego początku prywatna (powstała w 1991 r.). Jej ubiegłoroczne przychody sięgały 6,8 mld koron, czyli niespełna miliarda złotych. Swą potęgę Tchas zawdzięcza m.in. kontraktom kolejowym. A ponieważ szczyt boomu modernizacyjnego Czechy mają już za sobą, firma spogląda łakomym okiem na Polskę, do której popłynie rzeka euro z funduszy unijnych. Np. modernizacja odcinka Siedlce – Łuków, która ma potrwać do końca przyszłego roku, to pierwsza z czterech części odnawiania linii kolejowej łączącej Siedlce z Terespolem. W sumie projekt współfinansowany z funduszu ISPA ma kosztować 190 mln euro. Dzięki modernizacji pociągi pasażerskie na tym odcinku będą jeździły z prędkością 160 km/godz., zaś pociągi towarowe – 120 km/godz. Więcej w Gazecie Wyborczej: http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33182,3314628.html
Więcej z Działu Kontrakty
Rządowe wsparcie dla kolei
12.06.2006
Warszawa: Parkuj i jedź dalej koleją
02.06.2006
Szczecin: Nowe połączenia kolejowe
02.06.2006
Poznań: Kolizja szynobusu
02.06.2006
Olsztyn: Rzadki rozkład
02.06.2006
Lublin: Nad morze o tydzień szybciej
02.06.2006
Ełk: Pociąg do Suwałk
02.06.2006
I Kongres Transportu Polskiego
28.05.2006
Warszawa: Pojedziemy pociągami Flirt
26.05.2006
Warszawa: Kolej jednak trafi na parkiet
26.05.2006
Warszawa: Apartamentowce na torach
26.05.2006
Suwałki: Kolej na Suwałki
26.05.2006
Poznań: Zerowe szanse na szybką kolej
26.05.2006
Kraków: Ile pociągów pójdzie pod nóż?
26.05.2006
Kraków: Rusza „papieski pociąg”
26.05.2006
Gdańsk: Przystanek Gdańsk Śródmieście
26.05.2006
Bydgoszcz: Pięć nowych szynobusów
26.05.2006
Gdynia: Nowe wzory biletów SKM
23.05.2006
Warszawa: Uciekająca kolej przyszłości
21.05.2006
Więcej z Działu Przewoźnicy
Zielona Góra: Szynobusem do Niemiec
14.05.2009
Warszawa: Żubr wyjechał z puszczy
14.05.2009
Budapeszt: Nowy kodeks kolejowy
14.05.2009
Gdynia: Newag zmodernizuje EN71 SKM
13.05.2009
Warszawa: Noc Muzeów z PKP Intercity
13.05.2009
Poznań: Pożar wagonu z bezdomnymi
13.05.2009
Metra- królestwo wagonów galeryjnych
12.05.2009
Warszawa: Z Warsem od morza do Tatr
08.05.2009
Więcej z Działu Producenci
Szerokotorowe lokomotywy spalinowe KZ
28.04.2009
Olsztyn: Pesa dostarczy 3 nowe SZT
24.04.2009
Rosyjskie wagony pasażerskie
24.02.2009
Bydgoszcz: 2 składy ATR220 dla FNM
19.02.2009
Katowice: Awarie Flirtów
23.01.2009
Toruń: Nowe wagony z bydgoskiej PESA
23.12.2008
Opole: Dotarł kolejny autobus szynowy
22.12.2008
Autosan dla transportu kolejowego
25.11.2008
Dwutygodniowy przegląd aktualności
12.08.2008
Nowy Sącz: Kolejne 311D dla LHS
11.08.2008
Toruń: PKP CARGO WAGON z certyfikatem
23.07.2008
Więcej z Działu Infrastruktura
Sopot: PRK 7 wykona remont peronu
06.05.2009
Toruń: Rozbiórka nastawni Tr-10
16.04.2009
Katowice: Remont rozjazdu
16.04.2009
Lublin: Remont dworca Włoszczowa
20.03.2009