Warszawa będzie miała nowy przystanek kolejowy
PKP Polskie LinieKolejowe podpisały dziś wartą 126 mln złumowę na przebudowę odcinka pomiędzy Warszawą Gdańską a Warszawą Rembertowem.Projekt zakłada budowę nowego przystanku Warszawa Stalowa.
Będą też nowe przejścia podziemne. W ramach prac zostanie wykonanawymiana torów oraz sieci trakcyjnej. Nowe urządzenia sterowania zwiększą poziombezpieczeństwa i sprawność kolei. PKP PLK informują, że efekty realizacjipodpisanej dziś umowy to korzyści dla mieszkańców – zwiększenie możliwościtransportu kolejowego w Warszawie.
– Inwestycje z Krajowego Programu Kolejowego zwiększajądostępność Polaków do kolei. To efekt modernizacji i remontu linii kolejowychale także budowy nowych przystanków. Dzięki takim przystankom, jak nowy obiektWarszawa Stalowa, transport kolejowy integrujemy z komunikacją miejską. Podobnerozwiązania jak w stolicy są realizowane m.in. w Krakowie i GorzowieWielkopolskim – mówi Andrzej Bittel podsekretarz stanu w MinisterstwieInfrastruktury i Budownictwa.
Nowy przystanek Warszawa Stalowa zostanie wybudowany wpobliżu wiaduktu kolejowego nad Aleją Solidarności. Dwa perony będą wyposażonew wiaty, oświetlenie i ławki oraz czytelne oznakowanie i system informacji.Bezpieczne i wygodne dojście do przystanku zapewni przejście podziemnewyposażone w pochylnie. Obiekt będzie dostępny dla osób o ograniczonejmobilności. Nowy przystanek to pozytywna zmiana dla mieszkańców Warszawy,szczególnie w rozwijającej się dzielnicy Praga. Przystanek powstanie bliskonowobudowanej stacji metra. Zwiększą się możliwości komunikacyjne w stolicy idojazd z Pragi. Budowa planowana jest na lata 2018 – 2019.
– Efektem modernizacji będą sprawniejsze podróże waglomeracji warszawskiej. Pasażerowie skorzystają z dodatkowego przystankuWarszawa Stalowa. Istotny zakres prac to także montaż 54 rozjazdów i nowychurządzeń sterowania ruchem, które zwiększą poziom bezpieczeństwa – mówi ArnoldBresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Inwestycja warta 126 mln zł zwiększy możliwości kolei. Noweurządzenia i wyremontowane tory stworzą warunki do przejazdu większej liczbypociągów. Przebudowanych zostanie 11 km torów pomiędzy stacjami WarszawaGdańska i Warszawa Rembertów. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna. Wyremontowanebędą dwa wiadukty kolejowe: nad ulicą Instytutową i Staniewicką. Na stacjiWarszawa Wschodnia Towarowa wybudowana zostanie nowa nastawnia. Montażnowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz 54 nowych rozjazdówzapewni lepsze warunki jazdy pociągów.
Wybudowanie przejścia podziemnego przy ulicy Starzyńskiego,na wysokości ul. Namysłowskiej, zapewni dojście do cmentarza cholerycznego. W2012 roku, podczas prac modernizacyjnych linii Warszawa – Gdańsk, kolejarzeoraz wykonawcy wyremontowali cmentarz położony pomiędzy trzema liniamikolejowymi. Dzięki zaplanowanym pracom dostęp do nekropoli będzie wygodny ibezpieczny.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Inwestycja „Poprawa przepustowości linii kolejowej E 20 naodcinku Warszawa – Mińsk Mazowiecki, etap I” będzie realizowana w systemie”projektuj + buduj”. Planowana na 26 miesięcy od podpisania umowy – dopaździernika 2019 roku. Roboty rozpoczną się w drugiej połowie 2018 roku, bezwstrzymywania ruchu pociągów.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.Wartość dofinansowania wynosi 85 %. Prace wykona firma Torpol S.A.
„