Warszawa: 5 urodziny BWE – Berlin-Warszawa- Express
inforail
10.10.2006 13:05
Warszawa: 5 urodziny BWE – Berlin-Warszawa- Express
Od początku istnienia PKP Intercity połączenia międzynarodowe były dla Spółki kwestią priorytetową. Nawiązanie współpracy z kolejami niemieckimi- DB- zaowocowało powstaniem wspólnego projektu pod nazwą „Berlin-Warszawa-Express”(BWE).
Pierwszy wspólny skład pociągu BWE wyruszył w trasę Warszawa-Berlin 30 września 2001 roku. Produkt ten stopniowo zyskiwał uznanie i z czasem stał się flagowym przykładem oferty łączącej najwyższy europejski standard z cenową przystępnością.
W pociągach BWE obowiązuje specjalny system cen –tzw. ceny globalne (opłata za przejazd + rezerwacja). Cena ta jest mniejsza o około 20 % w stosunku do opłaty obowiązującej według międzynarodowej taryfy TCV.
Relacja
|
|
|
|
Opłaty w Euro
|
|
||
Klasa 1
|
Klasa 2
|
|
|
Warszawa – Berlin
|
59,00
|
39,00
|
|
Poznań – Berlin
|
44,00
|
29,00
|
|
Pociągi kursujące na trasie Warszawa – Berlin zestawiane są z 6 wagonów, w części są to wagony PKP Intercity( 4), a w części DB Fernverkehr (2):
1 klimatyzowany wagon bezprzedziałowy 1 klasy (DB)
1 klimatyzowany wagon restauracyjny z salonem (18 miejsc) 1 klasy (DB)
3 klimatyzowane wagony z przedziałami 2 klasy (Intercity)
1 klimatyzowany wagon bezprzedziałowy 2 klasy (Intercity).
Obsługę restauracyjną przejazdu zapewnia polski WARS, serwując tradycyjne dania kuchni polskiej. Na życzenie klientów zakąski i napoje serwowane są również w wagonach.
Wyjątkowy charakter tego połączenia podkreśla nie tylko jednolita kolorystyka i wystrój wagonów, ale przede wszystkim troska o najwyższą jakość obsługi pasażerów i europejski standard świadczonej przez przewoźników usługi. Obie strony dążą do włączenia w składy wagonów najwyższej kategorii. DB planuje podniesienie standardu swoich wagonów kursujących w produkcie BWE.
Pociągi BWE kursują codziennie, wyruszając z Warszawy o 07.25, 11.25 oraz 16.25 stwarzając pasażerom możliwość wyboru dogodnej pory podróży, odpowiadającej ich potrzebom. Aktualnie czas przejazdu pociągiem na trasie Warszawa-Berlin wynosi 5 godzin 55 minut. Dla tej ofert kluczowym pozostaje czas przejazdu pomiędzy obiema stolicami. W maju 2006 r. DB zakończyła prace modernizacyjne na odcinku Berlin –Frankfurt nad Odrą, co pozwoliło na skrócenie czasu przejazdu pociągów na tym odcinku o 15 min. Pożądanym byłoby dokonanie podobnych prac na odcinku polskim. W ten sposób bowiem łączny czas przejazdu skróciłby się aż o pół godziny, co dla przyszłości połączenia byłoby kwestią niebagatelną.
Dotychczasowe wyniki przewozowe BWE są zadowalająco wysokie. W latach 2001-2006 we wszystkich pociągach BWE liczba przewiezionych pasażerów utrzymuje się na wysokim poziomie, a średnie wykorzystanie miejsc w pociągu wynosi aż 86%. Rocznie BWE przewozi ok.. 330 tys. pasażerów.
Dla Intercity połączenia międzynarodowe mają szczególnie istotne znaczenie. Spółka nie tylko przyczynia się do rozwoju stosunków dobrosąsiedzkich pomiędzy oboma narodami, ale pełniąc także misję przewoźnika publicznego dostarcza usługę stanowiącą alternatywę dla podróży innymi, droższymi środkami komunikacji.
Więcej z Działu Kontrakty
Rządowe wsparcie dla kolei
12.06.2006
Warszawa: Parkuj i jedź dalej koleją
02.06.2006
Szczecin: Nowe połączenia kolejowe
02.06.2006
Poznań: Kolizja szynobusu
02.06.2006
Olsztyn: Rzadki rozkład
02.06.2006
Lublin: Nad morze o tydzień szybciej
02.06.2006
Ełk: Pociąg do Suwałk
02.06.2006
I Kongres Transportu Polskiego
28.05.2006
Warszawa: Pojedziemy pociągami Flirt
26.05.2006
Warszawa: Kolej jednak trafi na parkiet
26.05.2006
Warszawa: Apartamentowce na torach
26.05.2006
Suwałki: Kolej na Suwałki
26.05.2006
Poznań: Zerowe szanse na szybką kolej
26.05.2006
Kraków: Ile pociągów pójdzie pod nóż?
26.05.2006
Kraków: Rusza „papieski pociąg”
26.05.2006
Gdańsk: Przystanek Gdańsk Śródmieście
26.05.2006
Bydgoszcz: Pięć nowych szynobusów
26.05.2006
Gdynia: Nowe wzory biletów SKM
23.05.2006
Warszawa: Uciekająca kolej przyszłości
21.05.2006
Więcej z Działu Przewoźnicy
Ostrów Wielkopolski: Naprawa WM15A-77
03.07.2012
Tarnowskie Góry: Potrzeby ORION
03.07.2012
Już 76 CityElefantów w barwach CD
01.07.2012
PKP PLK: Jest nowa Rada Nadzorcza
01.07.2012
Rudy: Industriada za nami
01.07.2012
Gdańsk: Antyupychacze na medal
26.06.2012
Cisna: Kolejny sezon z wąskotorówką
26.06.2012
Gdynia: Rozmowy o PKM
26.06.2012
Wagon sterowniczy Pars nova 961
26.06.2012
Warszawa: Kolej po meczu 1/4 finału
24.06.2012
Warszawa: SKM naprawia SKMWA 106
22.06.2012
Ceske Drahy na Czech Raildays 2012
21.06.2012
Więcej z Działu Producenci
PESA na Czech RailDays
20.06.2012
Chińska lokomotywa HXD1 na testach
06.06.2012
Korea: HEMU-430X pojechał 430 km/h
18.05.2012
Siedem TRAXX-ów dla Skandynawii
15.05.2012
MSP: Czterech chętnych na GROWAG
13.05.2012
PESA: Dwa pociągi dla Czech w budowie
24.04.2012
Bombardier liczy na zamówienia z Włoch
24.04.2012
1500 lokomotyw do wymiany
17.04.2012
Śląski Flirt naprawiony
28.03.2012
Vectron z Małopolską i Brzechwą?
14.03.2012
Track Tec pionierem na rynku rumuńskim
07.03.2012
Certyfikat IRIS dla Astromal
03.02.2012
Newag: Rozmowy zarządu ze związkowcami
02.02.2012
Track Tec: Audyt zakończony sukcesem
19.01.2012
Więcej z Działu Infrastruktura
PKP PLK: Modrnizacja linii nr 274
02.07.2012
Olsztyn: Nowy dworzec coraz bliżej
28.06.2012
Otwock: Awaria sieci trakcyjnej
25.06.2012
Zawiercie: Dworzec po modernizacji
18.06.2012
Dworzec w Gdyni po remoncie
11.06.2012
CMK: Reprofilacja szyn i rozjazdów
11.06.2012
PKP PLK: Będzie remont liniinr 273
11.06.2012
Sztopkanel zregeneruje szyny
06.06.2012
Wrocław Główny także gotowy!
03.06.2012
Nowa Warszawa Wschodnia otwarta!
30.05.2012