WARS: Zakończenie projektu szkoleń dla pracowników
WARS S.A. poinformował o zakończeniu dwuletniego okresu szkoleń w ramach projektu „Program Operacyjny Kapitał Ludzki”współfinansowanego przez Unię Europejską. Celem projektu było przeprowadzenie szkoleń dla ok. 500 pracowników, w tym przede wszystkim konduktorów WARS obsługujących wagony sypialne i z miejscami do leżenia w pociągach nocnych spółki PKP Intercity, DB AutoZug, Newrest Wagons-Lits oraz pracowników operacyjnych.
W 2010 roku Zarząd WARS S.A. podjął decyzję w sprawie złożenia wniosku o dofinansowanie w ramach projektu „Program Operacyjny Kapitał Ludzki”w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wniosek został wspólnie opracowany i złożony przez „CS Szkolenie i Doradztwo”Sp. z o.o. pod nazwą „Profesjonalna obsługa oraz bezpieczeństwo pasażera –kluczem do wzrostu pozycji firmy WARS S.A. na kolejowym rynku przewozów pasażerskich”. Wniosek uzyskał pozytywną ocenę i dofinansowanie z PARP. Całkowita wartość projektu szkoleniowego to 1 338 tys. zł, w tym dofinansowanie unijne – ok. 66%.
W ramach siedmiu modułów tematycznych programu szkoleniowego, średnio każdy uczestnik projektu brał udział w trzech różnych szkoleniach, czyli z programu skorzystało ponad 870 osób, wśród których grupę dominującą stanowili konduktorzy WARS, a ponadto – pracownicy administracyjno-biurowi i kadra zarządzająca.
Dla konduktorów, którzy mają bezpośredni kontakt z podróżnymi w pociągach nocnych w wagonach sypialnych i z miejscami do leżenia, dyspozytorów oraz pracowników odpowiedzialnych za przygotowanie wagonów hotelowych opracowane zostały dwa tematy:
•szkolenie z europejskich standardów obsługi pasażerów,
•szkolenie z pierwszej pomocy przedmedycznej poszerzone o moduł postępowania z pasażerem o obniżonej sprawności fizycznej i intelektualnej oraz moduł postępowania w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia pasażera lub konduktora (w tym zagrożeń terrorystycznych i przestępczości zorganizowanej).
„Raport z badania efektywności szkoleń sporządzony na podstawie badań ankietowych uczestników, ich przełożonych i ocen „tajemniczego klienta”w wagonach hotelowych, stwierdza, że założone efekty szkoleniowe zostały zrealizowane i przyczyniły się do podwyższenia kwalifikacji zawodowych pracowników”–podkreśliła Zofia Osiak, Kierownik Zespołu Jakości i Szkoleń Operacyjnych WARS S.A.
Zrealizowane szkolenia zapewnią zwiększenie konkurencyjności spółki WARS S.A. poprzez poprawę jakości świadczonych usług oraz podwyższenie kwalifikacji zawodowych pracowników.