Wahadło Zakopane ? Nowy Targ jeszcze w tym roku?
Mamy takie plany ?mówi o połączeniu kolejowym z Zakopanego do Nowego Targu Marszałek WojewództwaMałopolskiego Jacek Krupa.
Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl kilka dni temuodbyło się spotkanie samorządowców podhalańskich z Marszałkiem. Jak mówi namJacek Krupa 30-35% ruchu samochodowego między Zakopanem a Nowym Targiem to ruchlokalny. Gdyby udało się przekonać mieszkańców Podhala do zmiany środkatransportu odkorkowalibyśmy Zakopiankę. Dodatkowo trzeba pamiętać o efekcieśrodowiskowym ? tłumaczy Marszałek.
Jacek Krupa zapowiada w związku z tym uruchomienie między Zakopanema Nowym Targiem wahadła kolejowego. Jest ono, zdaniem Marszałka, ze wszech miarwskazane. Ale. Uzmysłowiłem moim kolegom z samorządów podhalańskich, że niemoże to polegać tylko na podstawieniu pociągu, który będzie jeździł. Może siębowiem okazać, że będzie jeździł pusty. Potrzebne są dowozówki, czy to busamiczy autobusami. To wymaga współpracy, integracji transportu kołowego z koleją.To musi być zintegrowany transport, z synchronizowanymi godzinami odjazdów, wramach tego samego biletu. Żeby ten projekt miał sens musi być podobny do tego,co dziś oferujemy na linii do Wieliczki ? tłumaczy Jacek Krupa. Tu na ten sambilet można dojechać z jednej z wiosek do Wieliczki, potem pociągiem doKrakowa, a następnie komunikacją miejską w Krakowie.
Rozmawialiśmy z samorządowcami z Podhala na temat tejintegracji ? mówi Marszałek. Do końca marca ma zostać przygotowaneporozumienie. Potem będzie czas na konsultacje i podpisanie go z samorządamigminnymi i powiatowymi. Moim zdaniem, gdyby samorządy sprężyły się i wykonaływszystkie zadanie, możliwe jest uruchomienie takiego wahadła między NowymTargiem i Zakopanem jeszcze w tym roku ? twierdzi Jacek Krupa. Ale od razuzastrzega, że to pomysł szaleńczy. Bardziej realnym terminem jest połowaprzyszłego roku.
Tory są, trzeba tylko dogadać się ? mówi dalej Krupa.Marszałek zwraca też uwagę na fakt, że część z wójtów chciałaby dogęszczenia liniikolejowej. Moim zdaniem to ma być jednak zintegrowana kolej, a nie tramwaj.Dziś budowanie dodatkowych przystanków nie ma sensu ? tłumaczy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Najprawdopodobniej połączenie miałoby być obsługiwane przezKoleje Małopolskie.
„