Wagony z FPS jednak dla PKP Intercity

inforail
26.11.2014 12:07
Konsorcjum FPS Cegielski, ARP (Agencja Rozwoju Przemysłu) i Polskiego Taboru Szynowego wygrało przetarg na dostawę 20 wagonów dla PKP Intercity. Rozstrzygnięcie poznaliśmy po półtora roku! Już jakiś czas temu na łamach InfoRail wskazywaliśmy też, że w tym mało jawnym zamówieniu intrygująca była dyskusja oferenta z zamawiającym. PKP Intercity najpierw stały na stanowisku, iż finansowanie wagonów w formie leasingu nie jest dopuszczalne, po czym…dopuściły taką możliwość. C Zamówienie dotyczyło następujących wagonów:
8 wagonów bezprzedziałowych pierwszej klasy
4 wagony przedziałowe pierwszej klasy z przedziałami klasy business
4 wagony przedziałowe drugiej klasy przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych
2 wagony restauracyjne
Ich prędkość maksymalna ma wynieść co najmniej 160 km/h. O wynikach przetargu spekulowano od dawna. Dość powiedzieć, że na terenie FPS czekają już gotowe wagony w barwach PKP Intercity, odpowiadające specyfikacji przetargowej.
Zamówienie jest realizowane w ramach projektu 'Odnowa taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich’. Szacunkowa jego wartość to 147 876 750,00 zł.
Wszystkie wagony będą nowoczesne, klimatyzowane, częściowo przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wagony z Cegielskiego trafią do PKP Intercity
Na stronie firmy Polski Tabor Szynowy w zakładce oferta znajdujemy informację, że ta spółka „dysponuje flotą 20 nowoczesnych wagonów pasażerskich, stanowiących 2 składy złożone z nowo wyprodukowanych wagonów różnych typów:
4 wagony przedziałowe I klasy –wagon typu 156A;
2 wagony przedziałowe II klasy, przystosowane do przewozu osób z ograniczeniami ruchowymi;w tym na wózkach inwalidzkich –wagon typu 157Aa;
4 wagony bezprzedziałowe I klasy –wagon typu 158A;
8 wagonów bezprzedziałowych II klasy –wagon typu 159A;
2 wagony restauracyjne –wagon typu 407A.”I dalej czytamy, iż „wyprodukowane przez H.Cegielski-FPS wagony wyróżniają się nowoczesną aranżacją wnętrza z wygodnymi ergonomicznymi fotelami, diodowym oświetleniem i pełną informacją dla pasażerów na monitorach wewnętrznych (po raz pierwszy w polskim wagonie pasażerskim), elektronicznym systemem rezerwacji miejsc. Zastosowanie przejść międzywagonowych tzw. „ciśnieniowo szczelnych”znacznie poprawia komfort podróży, obniża hałas w pojeździe i polepsza komfort komunikacji między wagonami. Istnieje możliwość zestawienia wagonów z przejściami ciśnieniowo szczelnymi pociągu o charakterystyce zbliżonej do pociągu zespolonego”. Z dużym prawdopodobieństwem możemy zatem wnioskować, że to właśnie te wagony zostaną dostarczone PKP Intercity….