Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wagony piętrowe to przyszłość?

inforail
08.02.2016 09:32

Wagony piętrowe to przyszłość ? powiedział TomaszZaboklicki, Prezes PESY. Nieco inne zdanie na ten temat ma szef PKP IntercityJacek Leonkiewicz, który stwierdził, iż taki tabor nie mieści się w strategiiprzewoźnika. PESA po zrealizowaniu dostaw składów push&pull dla KoleiMazowieckich nie zamierza rezygnować ze sprzedawania takich jednostek kolejnymklientom. Nie tylko w Polsce. Piętrowe składy mogą być naszym produktemeksportowym ? mówi Tomasz Zaboklicki. Szef PESY dodaje jednak, że nabywcówtakich jednostek producent będzie szukał również na lokalnym podwórku. Mówi siębowiem, że o zakupie piętrusów myślą chociażby Koleje Dolnośląskie. Jesteśmyjedynym na polskim rynku producentem, który ma w ofercie wagony piętrowe ?zaznacza Zaboklicki. Oczywistym zatem jest, że w przypadku ogłoszenia przetarguPESA z miejsca staje się faworytem do wygranej. Dość powiedzieć, że w ostatnimprzetargu Kolei Mazowieckich nie miała konkurencji.

Wracając jeszcze do PKP Intercity przypomnijmy, żeprzewoźnik swego czasu rozważał wprowadzenie piętrowych składów na trasęWarszawa-Łódź. Jak wynika jednak z wypowiedzi Jacka Leonkiewicza plany te sąjuż nieaktualne. Na tę chwilę PKP Intercity zakupów piętrusów nie planują.Przewoźnik koncentruje się aktualnie na modernizacji konwencjonalnych wagonów ito właśnie z nich zestawiane będą pociągi na linii łódzkiej.