Wagony i lokomotywy Bombardiera dla DB
inforail
18.01.2011 08:55
Wagony i lokomotywy Bombardiera dla DB
Bombardier Transportation otrzymał od Deutsche Bahn AG (DB) zamówienie na dostawę 137 najnowocześniejszych wagonów piętrowych TWINDEXX 2010 oraz 27 lokomotyw elektrycznych TRAXX P160 AC. Informacja o pozyskaniu zamówienia została ogłoszona przez Bombardiera 4 stycznia 2011 r. Jego wartość wynosi ok. 362 miliony euro (485 milionów dolarów amerykańskich). Przekazanie wagonów piętrowych i lokomotyw do eksploatacji zaplanowano na koniec 2013 roku.
Niniejsze zamówienie, które obejmuje zarówno wagony sterownicze, jak i wagony środkowe z wejściem w obszarze niskiej lub wysokiej podłogi, jest częścią umowy ramowej podpisanej w grudniu 2008 roku. Również zamówienie na lokomotywy zostało złożone w ramach umowy ramowej, która została zawarta w roku 2000. Najnowszy kontrakt stanowi pierwsze w historii zamówienie DB na wagony piętrowe TWINDEXX, przeznaczone do obsługi połączeń dalekobieżnych. Od roku 1993 DB z powodzeniem eksploatuje wagony piętrowe produkcji Bombardiera na trasach regionalnych.
Grego Peters, Prezydent Jednostki Biznesowej Bombardier Transportation na Niemcy i Skandynawię, powiedział: Wraz z kolejami Deutsche Bahn AG otwieramy nowy rozdział w historii eksploatacji wagonów piętrowych. Jesteśmy niezwykle dumni, że DB zdecydowało się na wykorzystanie naszych wagonów piętrowych również w ruchu intercity. DB Regio eksploatuje obecnie około 2 tysięcy wagonów piętrowych produkcji Bombardiera. Nowa generacja TWINDEXX 2010 wyznaczy nowe standardy, zwłaszcza w zakresie komfortu podróży.
Åke Wennberg, Prezydent Dywizji Lokomotyw i Wyposażenia w Bombardier Transportation, mówił: DB po raz kolejny wybrało nasze wysokiej klasy, niezawodne i proste w utrzymaniu lokomotywy platformy TRAXX. Niezmiernie cieszy nas, iż nasze lokomotywy stały się ważną częścią koncepcji przewozów dalekobieżnych DB. Stanowią one doskonałe połączenie z naszymi wagonami piętrowymi TWINDEXX 2010.
Åke Wennberg, Prezydent Dywizji Lokomotyw i Wyposażenia w Bombardier Transportation, mówił: DB po raz kolejny wybrało nasze wysokiej klasy, niezawodne i proste w utrzymaniu lokomotywy platformy TRAXX. Niezmiernie cieszy nas, iż nasze lokomotywy stały się ważną częścią koncepcji przewozów dalekobieżnych DB. Stanowią one doskonałe połączenie z naszymi wagonami piętrowymi TWINDEXX 2010.
Lokomotywy TRAXX P160 AC oraz wagony piętrowe TWINDEXX 2010 zostaną przekazane do eksploatacji pod koniec 2013 roku. Zamówienie obejmuje wagony piętrowe pierwszej i drugiej klasy. W klimatyzowanych wnętrzach wagonów zastosowano wyjątkowo wygodne fotele z podnóżkami, rolety przeciwsłoneczne oraz przestronne półki na bagaże. Podłogi wagonów wyłożono wykładzinami. Liczne gniazdka umożliwiają wygodne korzystanie z urządzeń elektrycznych, np. z laptopów.
W wagonach znajdą się ponadto zewnętrzne głośniki, wzmacniacze zapewniające lepszy zasięg telefonów komórkowych, elektroniczne ekrany z informacjami dla pasażerów, wyświetlanymi w wielu językach, a także elektroniczna informacja o rezerwacji miejsc. Wagony będą posiadać innowacyjny energooszczędny system oświetlenia LED, który zapewnia rozproszone światło, podnosząc tym samym komfort podróży.
Nowe pociągi Intercity po raz pierwszy posiadać będą przestrzeń do przewozu rowerów. Oprócz zwykłej przestrzeni pasażerskiej, w wagonach znajdą się również specjalne strefy wielofunkcyjne oraz strefy dla rodzin. Wszystkie wagony środkowe wyposażone będą w dwie toalety.
Wagony te, przeznaczone do eksploatacji z prędkością maksymalną 160 km/h, będą produkowane w zakładzie Bombardiera w Görlitz. Wózki powstaną w zakładzie Bombardiera w Siegen.
Nowe pociągi Intercity po raz pierwszy posiadać będą przestrzeń do przewozu rowerów. Oprócz zwykłej przestrzeni pasażerskiej, w wagonach znajdą się również specjalne strefy wielofunkcyjne oraz strefy dla rodzin. Wszystkie wagony środkowe wyposażone będą w dwie toalety.
Wagony te, przeznaczone do eksploatacji z prędkością maksymalną 160 km/h, będą produkowane w zakładzie Bombardiera w Görlitz. Wózki powstaną w zakładzie Bombardiera w Siegen.
27 zamówionych lokomotyw TRAXX P160 AC o mocy 5,6 MW, mogących poruszać się z prędkością maksymalną 160 km/h, uzupełnia istniejącą już flotę pojazdów TRAXX niemieckich kolei DB. Obecnie eksploatują one ponad 600 lokomotyw TRAXX –zarówno w transporcie pasażerskim, jak i towarowym. Finalny montaż lokomotyw odbywać się będzie w zakładzie Bombardiera w Kassel. Nadwozia wyprodukuje zakład Bombardiera we Wrocławiu, a wózki powstaną w Siegen, w Niemczech. Zakłady w Mannheim i Hennigsdorfie zaprojektują i wyprodukują systemy sterowania i napędu. Rodzina lokomotyw TRAXX przeznaczona jest do obsług ruchu towarowego i pasażerskiego, na liniach krajowych i międzynarodowych, na wszystkich sieciach kolejowych. W skład tej rodziny pojazdów wchodzą trzy rodzaje lokomotyw elektrycznych (wielosystemowe, zasilane prądem stałym oraz przemiennym), a także lokomotywy spalinowo-elektryczne. Cechą charakterystyczną wszystkich lokomotyw TRAXX jest ich modułowa konstrukcja. Lokomotywy będą wyposażone w napęd Bombardier MITRAC oraz systemy sterowania, które znalazły zastosowanie już w ponad 3 800 lokomotywach na całym świecie.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024