Wagon Bdmpeer po modernizacji
Słowacka firma taborowa, zajmująca się m.in. remontami wagonów – ŽOS Vrútky –zaprezentowała na Czech Raildays 2014 wagon 2 klasy Bdmpeer, w barwach ZSSK. Jest to pojazd o tyle ciekawy, że posiada całkiem spore, wydzielone miejsce do przewozu rowerów. Wagon został zmodernizowany z myślą o kursowaniu w pociągach klasy EuroCity, InterCity i express. Będzie go można spotkać w składach rozpoczynających bądź kończących bieg w Bratysławie, Koszycach i Żylinie. W porównaniu do poprzednio modernizowanych przez Słowaków wagonów tej serii, w prezentowanym pojeździe zamontowano trzy wieszaki na rowery na całej szerokości przedziału pasażerskiego. Jednorazowo może być na nich przewożonych sześć jednośladów. Oprócz tego wagon posiada 72 miejsca siedzące. Proporcje obu tych przestrzeni zostały ustalone na poziomie 1/3 do 2/3. Dzielą je przeszklone drzwi przesuwne. Miejsca siedzące w przedziale zostały rozmieszone w klasyczny sposób naprzeciwko siebie, po dwa z każdej strony wagonu. Jest też oczywiście, jak w większości wagonów bezprzedziałowych, miejsce na większy bagaż. Po obu stronach jednostki znajdują się toalety, które w trakcie prace modernizacyjnych zostały gruntownie odnowione. W ramach modernizacji została zamontowana elektroniczna informacja pasażerska, z wyświetlaczami na zewnątrz i wewnątrz pojazdu. Maksymalna prędkość wagonu to 160 kilometrów na godzinę.
Dane techniczne wagonu Bdmpeer:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wykonawca modernizacji
|
ŽOS Vrútky
|
Rozstaw
|
1435 mm
|
Liczba miejsc siedzących
|
72
|
Liczba miejsc dla rowerów
|
6
|
Długość
|
26 400 mm
|
Szerokość
|
2 825 mm
|
Wysokość
|
4 050 mm
|
Waga próżny/ładowny
|
48 t/53 t
|
Średnica koła
|
920 mm
|
Typ wózka
|
SF 300
|
Prędkość maksymalna
|
160 km/h
|