Wagi kolejowe Tamtron
inforail
23.08.2012 19:32
Wagi kolejowe Tamtron
/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable{„”line-height:115%;font-size:11.0pt;”Calibri”,”sans-serif””Times New Roman””Times New Roman”}table.MsoTableGrid{„Tabela – Siatka”border:solid windowtext 1.0pt;font-size:11.0pt;”Calibri”,”sans-serif””Times New Roman”}
Grupa Tamtron Group, posiadająca spółki w Czechach, Finlandii i Estonii, jest producentem wag kolejowych. W palecie produktowej znajdują się wagi dynamiczne, statyczne i statyczno-dynamiczne. Wagi statyczne dzielą się na prefabrykowane i bezfundamentowe.
W ofercie są następujące wagi:
- Statyczna prefabrykowana płytko fundamentowa SCALEX SR
- Statyczna bezfundamentowa TRAPPER SRS
- Dynamiczna TRAPPER DRS
- Statyczno-dynamiczna TRAPPER DSRS
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Waga statyczna prefabrykowana płytko fundamentowa SCALEX SR
Waga jest przeznaczona do ważenia statycznego wagonów kolejowych. Zaleca się jej zastosowanie tam, gdzie potrzebna jest duża dokładność pomiaru, załadowanie określonej masy bądź w miejscach, gdzie realizowane jest napełnianie cystern.
Waga ta jest prefabrykowana i łatwa do przenoszenia. Jest dostępna w wykonaniu specjalnym do strefy zagrożonej wybuchem. Konstrukcja pomostu wagowego jest płaska, stalowa. Specjalnie dla urządzenia wykonano oprogramowanie SCALEX WK. Płytki fundament o wysokości 920 mm sprawia, iż waga nie jest podatna na działanie wód gruntowych.
Tabela 1. Dane techniczne wagi kolejowej SCALEX SR.
Pomost wagowy
|
konstrukcja stalowa o długości modułu od 4,5 m do 10 m
|
Wysokość konstrukcji
|
360 mm lub 500 mm (w zależności od długości modułu)
|
Szerokość konstrukcji
|
2600 mm
|
Profil szyny
|
S49
|
Prędkość przejazdu
|
do 35 km/h
|
Metoda ważenia
|
statyczna
|
Zdolność ważenia
|
100 t lub 120 t
|
Podziałka legalizacyjna
|
50 kg
|
Dokładność ważenia
|
klasa dokładności III według OIML
|
Sposób zabudowania
|
na zagęszczoną podsypkę tłuczniową
|
Waga statyczna bezfundamentowa TRAPPER SRS
Waga bezfundamentowa odróżnia się od wagi Scalex brakiem fundamentu i możliwością rozbudowy do wersji statyczno-dynamicznej.
Tabela 2. Dane techniczne wagi kolejowej TRAPPER SRS.
Pomost wagowy
|
konstrukcja stalowa o długości modułu 4,5 m do 10 m
|
Wysokość konstrukcji
|
360 mm lub 500 mm (w zależności od długości modułu)
|
Szerokość konstrukcji
|
2570 mm
|
Profil szyny
|
S49
|
Prędkość przejazdu
|
do 35 km/h
|
Metoda ważenia
|
statyczna
|
Zdolność ważenia
|
100 t lub 120 t
|
Podziałka legalizacyjna
|
50 kg
|
Dokładność ważenia
|
klasa dokładności III według GUM
|
Sposób zabudowy
|
na zagęszczoną podsypkę tłuczniową
|
Waga dynamiczna TRAPPER DRS
Waga dynamiczna Trapper DRS odróżnia się od poprzednio opisanych dynamicznym pomiarem masy wagonów z ładunkiem stałym. Proces realizowany jest automatycznie, przy czym waga posiada system rozpoznawania liczby wagonów. Strefa zastosowania wagi to rozwiązania, w których potrzebne jest szybkie i dokładne zważenie dużej liczby wagonów. Prędkość ruchu wagonów przy ważeniu powinna mieścić się w zakresie 3-25 km/h.
Tabela 3. Dane techniczne wagi kolejowej TRAPPER DRS.
Pomost wagowy
|
konstrukcja stalowa o długości modułu od 4,5 m do 6 m
|
Wysokość konstrukcji
|
360 mm lub 500 mm w zależności od długości modułu
|
Szerokość konstrukcji
|
2570 mm
|
Profil szyny
|
S49
|
Prędkość przejazdu
|
do 35 km/h
|
Metoda ważenia
|
w ruchu – dynamicznie
|
Prędkość przy ważeniu
|
min 3 km/h – max 25 km/h
|
Zdolność ważenia
|
100 t (120 t) (dla wag jednomostowych 60 t / podwozie)
|
Podziałka legalizacyjna
|
50 kg
|
Dokładność ważenia
|
dynamicznie według OIML R106
|
Sposób zabudowy
|
na zagęszczoną podsypkę tłuczniową bez betonowania na miejscu instalacji
|
Waga statyczno-dynamiczna TRAPPER DSRS
W wyniku połączenia modułów konstrukcji wag Trapper DSR i SRS powstała statyczno-dynamiczna waga DSRS, umożliwiająca zarówno statyczny jak i dynamiczny pomiar masy wagonów. Waga ta jest najbardziej złożonym spośród oferowanych rozwiązań, ale jednocześnie i najbardziej uniwersalnym. Trapper DSRS jest szczególnie przydatny tam, gdzie waży się ładunki o dużej wartości.
Tabela 4. Dane techniczne wagi kolejowej TRAPPER DSRS.
Pomost wagowy
|
konstrukcja stalowa o długości modułu od 4,5m do 9 m
|
Wysokość konstrukcji
|
360 mm lub 500 mm w zależności od długości modułu
|
Szerokość konstrukcji
|
2660 mm
|
Profil szyny
|
S49
|
Prędkość przejazdu
|
do 35 km/h
|
Metoda ważenia
|
w ruchu – dynamiczna
w spoczynku – statyczna |
Zdolność ważenia
|
100 t (120 t)
|
Podziałka legalizacyjna
|
50 kg
|
Dokładność ważenia
|
statycznie według GUM – klasa dokładności III
dynamicznie według OIML R106 – klasa dokładności 0.2;0.5 |
Wersje
|
bezfundamentowa z ramą stalową lub fundamentowa z prefabrykowaną żelbetonową ramą fundamentową
|
Sposób zabudowy
|
na zagęszczoną podsypkę tłuczniową bez betonowania w miejscu zabudowy
|
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024