Wagi kolejowe Tamtron

inforail
23.08.2012 19:32

  /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable{„”line-height:115%;font-size:11.0pt;”Calibri”,”sans-serif””Times New Roman””Times New Roman”}table.MsoTableGrid{„Tabela – Siatka”border:solid windowtext 1.0pt;font-size:11.0pt;”Calibri”,”sans-serif””Times New Roman”}

Grupa Tamtron Group, posiadająca spółki w Czechach, Finlandii i Estonii, jest producentem wag kolejowych. W palecie produktowej znajdują się wagi dynamiczne, statyczne i statyczno-dynamiczne. Wagi statyczne dzielą się na prefabrykowane i bezfundamentowe.
W ofercie są następujące wagi:
  • Statyczna prefabrykowana płytko fundamentowa SCALEX SR
  • Statyczna bezfundamentowa TRAPPER SRS
  • Dynamiczna TRAPPER DRS
  • Statyczno-dynamiczna TRAPPER DSRS

scalexsr_760

Waga statyczna prefabrykowana płytko fundamentowa SCALEX SR
Waga jest przeznaczona do ważenia statycznego wagonów kolejowych. Zaleca się jej zastosowanie tam, gdzie potrzebna jest duża dokładność pomiaru, załadowanie określonej masy bądź w miejscach, gdzie realizowane jest napełnianie cystern.
Waga ta jest prefabrykowana i łatwa do przenoszenia. Jest dostępna w wykonaniu specjalnym do strefy zagrożonej wybuchem. Konstrukcja pomostu wagowego jest płaska, stalowa. Specjalnie dla urządzenia wykonano oprogramowanie SCALEX WK. Płytki fundament o wysokości 920 mm sprawia, iż waga nie jest podatna na działanie wód gruntowych.
Tabela 1. Dane techniczne wagi kolejowej SCALEX SR.
Pomost wagowy
konstrukcja stalowa o długości modułu od 4,5 m do 10 m
Wysokość konstrukcji
360 mm  lub 500 mm (w zależności od długości modułu)
Szerokość konstrukcji
2600 mm
Profil szyny
S49
Prędkość przejazdu
do 35 km/h
Metoda ważenia
statyczna
Zdolność ważenia
100 t lub 120 t
Podziałka legalizacyjna
50 kg
Dokładność ważenia
klasa dokładności III według OIML
Sposób zabudowania
na zagęszczoną podsypkę tłuczniową
 
Waga statyczna bezfundamentowa TRAPPER SRS
Waga bezfundamentowa odróżnia się od wagi Scalex brakiem fundamentu i możliwością rozbudowy do wersji statyczno-dynamicznej.
Tabela 2. Dane techniczne wagi kolejowej TRAPPER SRS.
Pomost wagowy
konstrukcja stalowa o długości modułu 4,5 m do 10 m
Wysokość konstrukcji
360 mm  lub 500 mm (w zależności od długości modułu)
Szerokość konstrukcji
2570 mm
Profil szyny
S49
Prędkość przejazdu
do 35 km/h
Metoda ważenia
statyczna
Zdolność ważenia
100 t lub 120 t
Podziałka legalizacyjna
50 kg
Dokładność ważenia
klasa dokładności III według GUM
Sposób zabudowy
na zagęszczoną podsypkę tłuczniową
 
Waga dynamiczna TRAPPER DRS
Waga dynamiczna Trapper DRS odróżnia się od poprzednio opisanych dynamicznym pomiarem masy wagonów z ładunkiem stałym. Proces realizowany jest automatycznie, przy czym waga posiada system rozpoznawania liczby wagonów. Strefa zastosowania wagi to rozwiązania, w których potrzebne jest szybkie i dokładne zważenie dużej liczby wagonów. Prędkość ruchu wagonów przy ważeniu powinna mieścić się w zakresie 3-25 km/h.
 Tabela 3. Dane techniczne wagi kolejowej TRAPPER DRS.
Pomost wagowy
konstrukcja stalowa o długości modułu od 4,5 m do 6 m
Wysokość konstrukcji
360 mm lub 500 mm w zależności od długości modułu
Szerokość konstrukcji
2570 mm
Profil szyny
S49
Prędkość przejazdu
do 35 km/h
Metoda ważenia
w ruchu – dynamicznie
Prędkość przy ważeniu
min 3 km/h – max 25 km/h
Zdolność ważenia
100 t (120 t) (dla wag jednomostowych 60 t / podwozie)
Podziałka legalizacyjna
50 kg
Dokładność ważenia
dynamicznie według OIML R106
Sposób zabudowy
na zagęszczoną podsypkę tłuczniową bez betonowania na miejscu instalacji
 
Waga statyczno-dynamiczna TRAPPER DSRS
W wyniku połączenia modułów konstrukcji wag Trapper DSR i SRS powstała statyczno-dynamiczna waga DSRS, umożliwiająca zarówno statyczny jak i dynamiczny pomiar masy wagonów. Waga ta jest najbardziej złożonym spośród oferowanych rozwiązań, ale jednocześnie i najbardziej uniwersalnym.  Trapper DSRS jest szczególnie przydatny tam, gdzie waży się ładunki o dużej wartości.
 
Tabela 4. Dane techniczne wagi kolejowej TRAPPER DSRS.
Pomost wagowy
konstrukcja stalowa o długości modułu od 4,5m do 9 m
Wysokość konstrukcji
360 mm lub 500 mm w zależności od długości modułu
Szerokość konstrukcji
2660 mm
Profil szyny
S49
Prędkość przejazdu
do 35 km/h
Metoda ważenia
w ruchu – dynamiczna
w spoczynku – statyczna
Zdolność ważenia
100 t (120 t)
Podziałka legalizacyjna
50 kg
Dokładność ważenia
statycznie według GUM – klasa dokładności III
dynamicznie według OIML R106 – klasa dokładności 0.2;0.5
Wersje
bezfundamentowa z ramą stalową lub fundamentowa z prefabrykowaną żelbetonową ramą fundamentową
Sposób zabudowy
na zagęszczoną podsypkę tłuczniową bez betonowania w miejscu zabudowy