W Żmigrodzie powstanie tor testowy do prędkości 300 km/h?
Firma Hyper Poland,która chce wprowadzić do komercyjnego użytku kolej magnetyczną, mogącą jeździćz prędkością 300 km/h, ma zapewnione finansowanie budowy 500-metrowego torutestowego w Żmigrodzie – poinformowała PAP Natalia Sikorska z Hyper Poland.
„Testowy tor o długości 500 metrów powstanie wŻmigrodzie koło Wrocławia na terenie należącym do Instytutu Kolejnictwa. (…)Możemy śmiało powiedzieć, że nasze plany, czyli budowa toru w skali 1 do 5 ibudowa toru w skali 1 do 1 o długości 500 metrów, mają zapewnione finansowanie”- powiedziała PAP Sikorska. Na tym torze pojazd typu magrail będzie mógł sięrozpędzić do 300 km/h.
Sikorska dodała, że spółka Hyper Poland pozyskała niedawnodofinansowanie w wysokości 16,5 mln zł z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju wkonkursie; pieniądze zostaną przeznaczone na jej rozwój. Dodatkowo firmazebrała ponad 1 mln zł w kampanii crowdfundingu udziałowego na brytyjskiejplatformie Seedrs.
Pieniądze z NCBR-u zostaną przeznaczone na pracebadawczo-rozwojowe nad napędem i zawieszeniem do wszystkich trzech etapówrozwoju technologii hyperloop. Środki zostaną wykorzystane do zbudowaniastanowisk testowych, do badania napędu liniowego i lewitacji magnetycznej.
Hyper Poland jako jedyna firma na świecie opracowała sposóbna to, jak przystosować istniejące, zwykłe tory kolejowe do potrzeblewitujących, magnetycznych pojazdów kolejowych. Opracowana w Polscetechnologia ma pozwolić na to, aby w istniejących już korytarzach kolejowychzamiennie poruszały się zwykłe pociągi oraz superszybkie pociągi magnetyczne.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Takie wdrożenie technologii hyperloop ma być kilkukrotnietańsze niż w pierwotnym pomyśle, zakładającym budowę od zera infrastrukturypróżniowej.
„