W tym roku mniej lokomotyw z Newagu dla PKP CARGO
16 września 2022 roku NEWAG S.A. w konsorcjum ze spółką zależną NEWAG Lease sp. z o.o. S.K.A. zawarły z PKP Cargo S.A. aneks do umowy na dostawę lokomotyw elektrycznych.
Zmieniają się terminy dostaw elektrowozów.
Aneks
Przedmiotem aneksu do umowy jest zmiana terminów dostaw lokomotyw w ten sposób, że:
- w roku 2022 dostarczonych zostanie 9 lokomotyw (zamiast 12 przewidzianych uprzednio),
- w roku 2023 12 lokomotyw,
- w roku 2024 3 lokomotywy.
Jednocześnie zaznaczono, że wcześniejsza dostawa lokomotyw wymaga odrębnego uzgodnienia stron.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dotychczas na podstawie umowy dostarczono 7 lokomotyw.
Zawarcie aneksu wynika głównie z trudności w procesie homologacyjnym lokomotyw wywołanych pandemią wirusa Sars-CoV-2 oraz zmianami wymagań obowiązujących w Republice Czeskiej oraz Republice Słowacji.
Pozostałe warunki umowy nie ulegają istotnym zmianom.
Przypomnijmy, że umowa dotyczyła dostawy siedmiu nowych lokomotyw wyposażonych w spalinowy moduł dojazdowy oraz 24 nowych lokomotyw dwunapięciowych, wyposażonych w systemy zasilania 3 kV DC i 25 kV 50 Hz AC. W ramach umowy konsorcjum zobowiązało się do dostawy oprogramowania oraz licencji niezbędnych do obsługi lokomotyw oraz dostawy zestawu fabrycznie nowych części zamiennych i podzespołów wchodzących w skład tzw. zestawu antyawaryjnego. Konsorcjum przeszkoli oraz przeprowadzi autoryzację personelu PKP CARGO w zakresie utrzymania i eksploatacji lokomotyw.
Pierwotny harmonogram umowy zakładał dostawę siedmiu lokomotyw wyposażonych w spalinowy moduł dojazdowy w czwartym kwartale 2019 roku. W 2021 roku NEWAG miał dostarczyć PKP CARGO 12 pojazdów w wersji dwunapięciowej, a kolejne 12 sztuk tej wersji – w 2022 roku.