W tym roku 10 Dragonów 2. Do wzięcia `od ręki`
Dragon 2 powstał,ponieważ zmieniły się przepisy TSI. W związku z tym trzeba było wprowadzić zmianydo lokomotywy Dragon, których wyprodukowano 15 sztuk. Średnia niezawodność tychlokomotyw to 99,5% – podał dziś szef Newagu Zbigniew Konieczek.
Jak poinformował szef producenta Dragonów 2 zostaniewyprodukowanych (na razie) 10. Będą do kupienia „od ręki”. Zostałyzaprojektowana w całości przez inżynierów Newagu, bez pomocy z zewnątrz. Co ciekawepulpit maszynisty został zaprojektowany przez absolwenta ASP, stąd jest takergonomiczny – mówił Zbigniew Konieczek.
Dragon 2 to pierwsza lokomotywa Newagu zgodna z TSI 2014. Wprzyszłym roku będzie dostępny z modułem dojazdowym – Dual Power. To ważne, bonie trzeba do manewrów lokomotywy spalinowej. Można je realizować zwykorzystaniem jednej maszyny.
Co ważne dla przewoźników Dragon ma znacznie dłuższe cykleutrzymaniowe niż lokomotywy ET22 czy Skoda 181. Są one dwa razy dłuższe wprzypadku P1.
Newag zakłada, że homologacja lokomotywy Dragon 2 zostaniezakończona w grudniu 2018 roku, Dragon 2 z modułem dojazdowym natomiast ma być homologowanyw 2019 roku.
Lokomotywa Dragon 2 docelowo przeznaczona jest doprowadzenia pociągów towarowych.
Zmieniamy polską kolej. Dzisiaj prezentujemy nowąlokomotywę, która jest owocem pracy polskich inżynierów. Bardzo się cieszę, żedzięki osiągnięciom naszych firm polskakolej wjeżdża w XXI w. Dbamy zarówno o przewozy pasażerskie, jak i przewozytowarowe. Realizujemy wielki program inwestycyjny na polskiej kolei. Dzisiejszewydarzenie jest dowodem na to, że idziemy w dobrym kierunku – powiedział ministerinfrastruktury Andrzej Adamczyk.
Nowa lokomotywa Dragon 2 została skonstruowana przezpolską firmę NEWAG. Serdecznie gratuluję prezesowi Zbigniewowi Konieczkowiszczęśliwego ukończenia tego projektu. Wierzę, że polska myśl techniczna będziesię coraz lepiej rozwijała i że dzieła polskich inżynierów będziemy mogli corazczęściej widywać na polskich torach – powiedział, podsekretarz stanu wMinisterstwie Infrastruktury Andrzej Bittel.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zaprezentowany pojazd to pierwsza w Europie 6-osiowalokomotywa elektryczna, w pełni zgodna z Technicznymi SpecyfikacjamiInteroperacyjności (TSI 2014) wyposażona w ETCS poziom 2. Zostałazaprojektowana do prowadzenia ciężkich składów towarowych. W lokomotywiezabudowano przekształtniki MEDCOM oparte na węgliku krzemu (SiC), zapewniającebezawaryjną pracę w wysokich temperaturach, zmniejszenie poziomu hałasu,ograniczenie strat energii o 50% oraz zmniejszenie rozmiarów i masy urządzeń o60%.
Lokomotywy Dragon 2 wykorzystują najnowocześniejsze,niezawodne technologie oraz zapewniają wysoki komfort pracy maszynisty. Głównymatutem Dragona 2 jest bardzo wysoka siła pociągowa, która w połączeniu z dużąmasą lokomotywy, efektywnym systemem antypoślizgowym oraz napędem na każdą oś,umożliwia prowadzenie ciężkich składów towarowych. Mam nadzieję, że będzie wewłaściwy sposób służył polskiej kolei – powiedział Zbigniew Konieczek.
„