W Trójmieście ZNTK znacznie tańsze od Newagu
PKP SKM w Trójmieście otworzyły oferty w przetargu nawykonanie obsługi technicznej poziomu utrzymania P4 z podniesieniemfunkcjonalności czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57SKM.Niespodzianki nie było, zgłosiło się dwóch oferentów. Po raz kolejny znacznietańsza okazała się oferta złożona przez ZNTK Mińsk Mazowiecki. Spółka z GrupyPESA wyceniła swoje usługi na 14 735 400 zł brutto. Konkurencyjny Newag zaproponowałcenę 22 238 400 zł brutto.
Kryteria wyboru to: 1. Cena ? 80% oraz 2. Termin wykonania ?20%. Jeżeli nie wydarzy się nic nadzwyczajnego ZNTK mogą być już pewnewygranej. Ale poczekajmy na zakończenie prac komisji przetargowej. Zamówienienależy zrealizować w nieprzekraczalnym terminie 240 dni od daty podpisaniaumowy.
W ramach naprawy należy wykonać takie prace, jak:
1.Wymiana elementów wyposażenia wnętrza;
2. Odnowienie kabin WC;
3. Wymiana i odnowienie wyposażenia kabiny maszynisty;
4. Odnowienie pudeł wagonów z ich malowaniem;
5. Wykonanie obsługi P4 układu hamulcowego;
6. Wymiana napędów drzwiowych na nowe;
7. Wymiana stolików podokiennych.
W ramach prac podniesiona zostanie także funkcjonalnośćeztów, m.in. poprzez:
1. Podniesienie funkcjonalności sprzęgów czołowych;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
2. Wymianę zestawów kołowych;
3. Modyfikację układu napędowego;
4. Modyfikację obwodu głównego WN zasilania napędu;
5. Podniesienie funkcjonalności układu sterowania ibezpieczeństwa ruchu;
6. Podniesienie funkcjonalności wyposażenia wnętrza (m.in.montaż gniazd 230V);
7. Podniesienie funkcjonalności układu hamulcowego;
8. Wymiana systemu informacji pasażerskiej (SIP),monitoringu video (CCTV), systemu zliczania potoków pasażerskich, internetWiFi;
9. Montaż automatu biletowego.
Wszystkie cztery jednostki przeszły w 2007 roku naprawęgłówną wraz z modernizacją. Prace te zostały wykonane przez ZNTK MińskMazowiecki.
„