W strategii PKP Intercity spalinowe lokomotywy lekkie i uniwersalne
W ramach naszej strategii taborowej chcemy kupować i modernizowaćlokomotywy lekkie, ale i uniwersalne. Takie, które będą mogły dokonywaćmanewrów, ale też prowadzić pociągi liniowe ? powiedział Jacek Leonkiewicz,Prezes PKP Intercity. To są zatem plany przewoźnika. Na razie w tym temaciejednak cisza. Szef PKP Intercity przypomniał, że ostatnio zostałozmodernizowanych 20 lokomotyw serii SM/U42. To właśnie te maszyny przewoźnikwykorzystuje i przy pracach manewrowych i w ruchu liniowym. Sezonowo prowadząone składy chociażby do miejscowości wypoczynkowych, np. w relacjach Gdynia -Hel, Kłodzko – Kudowa Zdrój, Olsztyn – Braniewo, gdzie dziś nie ma zelektryfikowanychlinii. Przeznaczone są także do prac manewrowych przy pociągach PKP Intercityna stacjach węzłowych Warszawa Grochów, Wrocław Główny, Kraków Prokocim, GdyniaGrabówek, Olsztyn i Szczecin. Najlepiej ich dualne wykorzystanie można zaobserwowaćna linii helskiej, gdzie na szlakach liniowych pojawiają się w zasadzie tylko wwakacje, w innych miesiącach sporadycznie, chociażby podczas długich weekendów.Te same maszyny prowadzą prace manewrowe w obrębie stacji Gdynia Główna iGdynia Grabówek.
Prezes PKP Intercity potwierdził, że zaraz po Gamach, tonajnowocześniejsze lokomotywy spalinowe we flocie przewoźnika. Wspomniane 20sztuk lokomotyw zostało zmodernizowanych przez Newag. Przypomnijmy, że PKPIntercity pozbyły się już SU45, które najpewniej, zgodnie z tym, co mówił JacekLeonkiewicz, nie mieściły się w strategii taborowej przewoźnika.
Oprócz wspomnianych Gam i popularnych ?stonek? PKP Intercitywypożyczają lokomotywy spalinowe od Ceskich Drah. To tzw. nurki, czyli maszynyserii 754. Przewoźnik korzysta także z lokomotyw Przewozów Regionalnych i PKPCargo. To powoli odchodzi do lamusa ? zapowiedział Jacek Leonkiewicz. Czyżbyzatem w najbliższym czasie szykowały się dalsze inwestycje w lokomotywy? Na towygląda.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„