W Siedlcach powstaną kolejne składy dla kolei serbskich
Stadler Polska pokonał Alstom i Hitachi Rail, zdobywając kontrakt o wartości 112,3 mln euro na dostawę 18 czteroczłonowych składów dla serbskiego przewoźnika pasażerskiego Srbija Voz.
Pojazdy mają kursować z prędkością 160 km/h.
Kolejne pociągi od Stadlera
Zamówienie jest finansowane z budżetu państwa oraz pożyczki w wysokości 100 mln euro z Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W ramach projektu państwowy kolejowy przewoźnik pasażerski zakupi nowe pociągi, które zapewnią komfortowe i niezawodne przewozy regionalnych pasażerów na zelektryfikowanych odcinkach sieci kolejowej.
Ten projekt ma poprawić organizację, jakość i opłacalność usług transportu pasażerskiego w regionalnym transporcie kolejowym oraz umożliwić bezpieczniejszy i wygodniejszy transport kolejowy dla pasażerów.
Serbia musi odnowić swoją flotę taboru, ponieważ obecnie istniejące pociągi to stary tabor trakcyjny, którego średnia wieku wynosi 45 lat. Rozwiązania techniczne floty są w większości przestarzałe, a lata niewystarczających inwestycji w ich utrzymanie doprowadziły do wysokiego wskaźnika unieruchomienia i bardzo niskiej ogólnej niezawodności.
Flota Srbija Voz obejmuje 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych Stadler Flirt o prędkości 160 km/h, które zostały zamówione w 2013 roku, dzięki finansowaniu z EBOR. W kwietniu 2021 roku zamówiono trzy dwupokładowe ezt-y Kiss o prędkości 200 km/h za 62,2 mln euro, przy czym pierwszy został dostarczony w listopadzie 2021 roku.