W Polsce jest zapotrzebowanie na lokomotywy
W Polsce jestzapotrzebowanie na lokomotywy ? mówi Tomasz Zaboklicki, szef PESY.
Przypomina, że przewoźnicy jeżdżą niekiedy nawet ponadczterdziestoletnimi pojazdami. Ich żywotność zbliża się do końca ? dodaje. Stądteż właśnie tu bydgoska firma widzi możliwość rozwoju. Przypomnijmy, o czyminformowaliśmy na łamach InfoRail, że jakiś czas temu powołana została spółka RailCapital Partners (RCP), w której PESA i FIIK objęli odpowiednio 51 proc. i 49proc. udziałów. Ma ona wyjść naprzeciw oczekiwaniom przewoźników, a co za tymidzie ułatwić dostęp do nowego taboru.
Zaboklicki podkreśla, że zapotrzebowanie jest zarówno nalokomotywy spalinowe i elektryczne. I deklaruje gotowość dostarczenia zarówno elektrowozów,jak i spalinówek. Przypomina też, że w ofercie PESA ma całą rodzinę lokomotywGama. W zależności od oczekiwań klienta możemy dostarczyć pojazd skrojony namiarę jego potrzeb ? deklaruje Zaboklicki. Obecnie bydgoska firma pracuje nadlokomotywą wielosystemową.
Problemem, jak zwykle przy temacie taboru, są jednakpieniądze. Nie sądzę, żeby przewoźnik komercyjny mógł skorzystać z dofinansowaniaunijnego ? mówi Zaboklicki. Nie słyszałem też, żeby przewoźnik prywatny dostałkiedyś takie dofinansowanie ? dodaje. Stąd też szansą na pozyskanie nowychlokomotyw może być właśnie ich wynajęcie, chociażby od wspomnianej wcześniej RailCapital Partners.
Rynek lokomotyw jest w związku z tym ograniczony, ale PESAobserwuje go. Jak podkreśla Zaboklicki wbrew pozorom nie jest łatwy, mimo, żesporo maszyn jest do wymiany.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Więcej informacji o spółce Rail Capital Partners znajdzieciew poniższym linku.
„