Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W Otwocku powstaje trzeci peron i bezkolizyjne skrzyżowania

inforail
25.02.2020 10:45

W Otwocku do dwóchperonów przygotowanych dla podróżnych dołączy trzeci. W mieście budowane sąbezkolizyjne przejazdy przez tory i przejścia podziemne. Na jednotorowym odcinku Otwock – ­ Pilawaukładany jest drugi tor – poinformowały PKP PLK.

Projekt realizowany jest w ramach POIiŚ za ponad 3,5 mld zł.

W Otwocku kończy się budowa ostatniego z trzech peronów. Gotowesą konstrukcje nowych szerokich wiat, ławki i gabloty informacyjne. Wykonywanesą roboty wykończeniowe m.in. przy montażu tablic informacyjnych, kabli inagłośnienia. W budowie jest druga część przejścia podziemnego. Będzie możnanim przejść od strony ul. Świderskiej na drugą stronę miasta do ul.Warszawskiej. W lutym rozpoczął się montaż wind, które ułatwią dostęp dopodciągów osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Peron zostanieudostępniony podróżnym we wrześniu.

Wykonawca pracuje teraz na torach od strony ul.Warszawskiej. Montuje sieć trakcyjną i rozjazdy od strony Warszawy. Na stacjiułożono już ponad 6 km nowych torów.

Większy komfortpodróżowania

Od wiosny 2019 roku do pociągów można już wsiadać z dwóchzmodernizowanych peronów. Wyposażone są w ławki, szerokie wiaty, nowoczesneoświetlenie, informację pasażerską oraz nagłośnienie. Podróże osobom niewidomymi niedowidzącym ułatwiają ścieżki prowadzące. Na perony można się dostać m.in.nowym przejściem podziemnym wyposażonym w pochylnię.

Wiadukty zwiększąbezpieczeństwo

W ramach inwestycji PLK poprawiają bezpieczeństwo ruchukolejowego i drogowego w mieście. Budowane są wiadukty przy ul. Orlej iŻeromskiego. Przy ul. Orlej stare konstrukcje zostały zastąpione przez nowebetonowe obiekty. Ułożone są już na nich nowe tory. Wykonawcy pozostały pracezwiązane z siecią trakcyjną i budową drogi.

Przy ul. Żeromskiego nowy wiadukt kolejowy zastąpidotychczasowy przejazd kolejowo-drogowy w poziomie szyn. Takie rozwiązanieusprawni komunikację w mieście. Wykonano już betonowanie podłoża, na którymbędzie droga. Pracownicy robią zbrojenia i szalunki ścian obiektu. Następniebędą budowane tory, jezdnia i przejścia dla pieszych. Oddanie wiaduktu doużytku planowane jest na początku 2021 roku.

Latem mieszkańcy Otwocka zyskają przejście pod torami nawysokości ul. Leśnej. Zastąpi ono przejście w poziomie szyn. Gotowa jest jużbetonowa konstrukcja oraz pochylnie, które pozwolą łatwo dostać się na drugąstronę torów osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.

W ubiegłym roku kierowcy pojechali już pod wiaduktemkolejowym w ciągu ul. Majowej. Zastąpił on przejazd w poziomie szyn. Powstałynowe ronda i chodniki dla pieszych.

Drugi tor Otwock –Pilawa ułatwi podróże

Likwidowane jest tzw. „wąskie gardło” z Otwocka w kierunkuPilawy. Na 25 km trasie będą dwa tory podstawowe i tory do obsługi pociągów nastacjach. Wykonano już ponad połowę prac i ułożono około 40 km toru. Budowanajest sieć trakcyjna, obiekty inżynieryjne oraz montowane są urządzeniasterowania ruchem.

Na tym odcinku wykonawca musi likwidować ponad 70nieprzewidzianych kolizji z nieujętą na mapach infrastrukturą podziemną.Powoduje to konieczność przekładania m.in. kabli oraz rur gazowych, cododatkowo zajmuje czas.

Wartość prac realizowanych przez PKP Polskie Linie KolejoweS.A. w Otwocku to ok. 90 mln zł. Cały projekt pn. POIiŚ 5.1-11.1 „Prace nalinii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa– Otwock – Dęblin – Lublin, etap I” wart jest ponad 3,5 mld zł, z czego kwotadofinansowania unijnego z POIiŚ to ponad 2,9 mld zł. Wszystkie prace na odcinkuz Lublina do Warszawy mają zostać zrealizowane do 2022 roku.