W nowym rozkładzie bez pociągów Warszawa ? Leszno ? Wrocław, ile by to kosztowało?
Ministerstwo Infrastrukturyi Budownictwa przedstawiło szacunkową analizę kosztu uruchomienia połączeniaWarszawa ? Poznań ? Leszno – Wrocław w oparciu o średni koszt dla kategorii TLKw roku 2016. Ile to mogłoby kosztować?
Dane zawarte zostały w poniższej tabeli:
Ministerstwo zastrzega jednak, że ze względu na skumulowanietakich czynników jak brak od 2 lat połączenia na trasie Wrocław ? Poznań ?Warszawa czy wpływ modernizacji linii kolejowej nr 3 wyznaczenie w sposóbwiarygodny szacunkowej wielkości potoku pasażerskiego, a wtórnie prognozowanegoprzychodu jest niezwykle trudne.
W rocznym rozkładzie jazdy edycji 2016/2017 (analogicznie jakw rozkładzie jazdy 2015/2016) PKP Intercity nie zaplanowały uruchomieniabezpośredniego połączenia kolejowego w takiej relacji, jednakże rozpatrywanajest możliwość uruchomienia połączenia Leszna z Warszawą przez Poznań w ramachkorekty rozkładu jazdy 2016/2017 od 11 czerwca 2017 r.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Obsługa relacji Leszno ? Warszawa przez Poznań możliwabyłaby poprzez wydłużenie pociągu TLK 71150/1 i 17150/1 „Warta” relacji PoznańGłówny ? Warszawa Wschodnia ? Poznań Główny. Należy mieć jednak na względziezbieżność terminu z rozpoczynającą się przerwą w ruchu na linii kolejowej nr 3i związane z tym wydłużenie czasu przejazdu o około godzinę w związku zplanowanym kursowaniem pociągów drogą okrężną przez Gniezno, InowrocławRąbinek. Dlatego też rozwiązanie polegające na zapewnieniu bezpośredniegopołączenia Leszna z Warszawą wydaje się zasadne dopiero po zakończeniu prac nalinii kolejowej nr 3.
MIB podaje, że rezygnacja z połączeń bezpośrednich na trasieWrocław ? Leszno ? Warszawa związana była ze skierowaniem pociągów relacjiWrocław ? Warszawa trasą przez Opole, Częstochowę Stradom oraz CMK, która tozapewnia znacznie atrakcyjniejszy czas przejazdu. Główną intencją połączenia, zewzględu na potencjał przewozowy Wrocławia i Leszna, jest zagwarantowaniebezpośredniego przejazdu w relacji międzywojewódzkiej Wrocław ? Warszawa, a nieLeszno ? Warszawa. Dodatkowym powodem rezygnacji z połączenia Wrocław ?Warszawa przez Leszno, Poznań było nasilenie prac modernizacyjnych na linii 271i związane z tym wydłużenie czasu przejazdu.
„