W Małopolsce korekta oznacza dalsze utrudnienia
W niedzielę, 20października zaczął obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów. Przewiduje onzmiany w godzinach odjazdów oraz niektórych trasach w Małopolsce.
W związku z pracami modernizacyjnymi na terenie krakowskiegowęzła kolejowego prowadzonymi przez zarządcę infrastruktury – PKP Polskie LinieKolejowe S.A. od 20 października 2019 r. nastąpi zmiana rozkładu jazdypociągów.
Kontynuacja przerwy w ruchu na odcinku: Kraków Główny –Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów – Podłęże
W całym okresie obowiązywania zmienionego rozkładu jazdy (od20 października do 14 grudnia) w dni robocze kontynuowane będą prace budowlanewymuszające wprowadzenie przez zarządcę infrastruktury przerwy w ruchu pomiędzyKrakowem Głównym a Podłężem w godzinach 9:30-14:30.
Podobnie jak w poprzednich rozkładach jazdy, zmiany wkursowaniu dotyczyć będą pociągów SKA1 i SKA3.
Skierowanie częścikursów SKA3 drogą okrężną oraz do stacji Kraków Olsza
Ze względu na kolejne fazy przebudowy stacji Kraków Głównyoraz Kraków Płaszów i związaną z tym ograniczoną dostępnością krawędziperonowych, zmianie ulegnie trasa niektórych pociągów SKA3:
6 kursów na odcinku Kraków Główny – Podłęże będzie kursowaćdrogą okrężną przez Kraków Nową Hutę z pominięciem stacji i przystanków na tymodcinku. Przejazd trasą okrężną nie wpłynie negatywnie na łączny czas trwaniapodróży.
Za 3 spośród wymienionych wyżej kursów zostanie dodatkowowprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Kraków Główny – Podłężeobsługująca stacje i przystanki pomijane przez pociąg. Autobusy będą na stacjiPodłęże skomunikowane z pociągami.
2 kursy SKA3 skończą bieg na stacji Kraków Olsza.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
1 kurs SKA2 będzie kursować drogą okrężną przez stacjęKraków Olsza do stacji Kraków Płaszów z pominięciem stacji Kraków Główny.
Dojazd do stacji Kraków Główny możliwy będzie dziękihonorowaniu biletów w Komunikacji Miejskiej w Krakowie.
Planowane2-tygodniowe ograniczenia na stacji Kraków Główny
Trwający remont linii E30 wkracza w kolejną fazę. Krokiemmilowym będzie przejście na nowoczesny system sterowania rozjazdami na stacjiKraków Główny. Operacja ta jest jednak niezwykle pracochłonna i niemożliwa dowykonania w czasie jednej czy chociażby kilku nocy – wymaga całkowitegowyłączenia obecnie funkcjonującego systemu, zainstalowania nowej aplikacji orazprzede wszystkim wykonania prac przy każdym z ponad 100 rozjazdów na stacjiKraków Główny. PKP PLK wstępnie planuje, że przejście na nowy system orazuruchomienie kilkunastu newralgicznych rozjazdów odbędzie się w trakcie jednejz nocy w drugiej połowie listopada, po czym przez ok. 2 tygodnie sukcesywnieprzystosowywane, sprawdzane oraz uruchamiane będą kolejne rozjazdy nanajważniejszej stacji kolejowej w Krakowie. Ostateczny termin nie zostałjeszcze przekazany przewoźnikom, w związku z czym o szczegółach poinformujemy wdedykowanych na tę okoliczność materiałach informacyjnych.
Możliwe utrudnienia
Pomimo dokładania wszelkich starań dla prowadzenia ruchupociągów zgodnie z rozkładem jazdy, prowadzona przez PKP Polskie Linie KolejoweS.A. modernizacja linii kolejowych może powodować opóźnienia pociągów m.in. zewzględu na prowadzenie ruchu po jednym torze, a także możliwe usterki urządzeństerowania ruchem lub rozjazdów, na które Koleje Małopolskie sp. z o.o. jakoprzewoźnik nie ma wpływu.
Doskonale wiemy, żeprowadzone prace modernizacyjne utrudniają podróż, ale są one niezbędne dlausprawnienia komunikacji w Małopolsce. Każda z realizowanych inwestycjiprzybliża nas do celu, jakim jest umożliwienie jak najszerszej grupie mieszkańcówswobodnego poruszania się po całym regionie – podkreśla wicemarszałekŁukasz Smółka.
„