Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W Krakowie trwają prace także w czasie epidemii

inforail
23.04.2020 12:45

Prace na nowymprzystanku w Bronowicach, moście kolejowym nad Wisłą, budowa estakad kolejowychoraz modernizacja linii w kierunku Skawiny nie zwalniają tempa – podają PKP PolskieLinie Kolejowe.  

Dzięki zaangażowaniu wykonawców i PKP PLK w Krakowiezwiększą się możliwości podróży i dostępność do kolei. Inwestycjewspółfinansowane są m.in. w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Wirus nie zatrzymałpolskich budów. Inwestycje drogowe i infrastrukturalne muszą się toczyć,ponieważ stanowią motor rozwoju naszej gospodarki. Zarówno w Krakowie, jak i winnych miastach i regionach naszego kraju inwestujemy w Polską kolej – to drogado celu, którym jest kolej bezpieczna, komfortowa i przewidywalna -powiedział minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk.

W czerwcu podróżni skorzystają z przystanku KrakówBronowice. Dojazd koleją do centrum miasta zajmie kilka minut. Kończą się praceprzy czterech peronach oraz łączącym je przejściu podziemnym. Będą w nim lokaleusługowe, toalety i pomieszczenia obsługi technicznej. Montowane są windy ischody ruchome. W sąsiedztwie przystanku postępuje budowa chodników. Z nowegoprzystanku pojedziemy pociągiem w kierunku Katowic, Kraków Airport, Oświęcimia,Trzebini i Krzeszowic.

W aglomeracjikrakowskiej na budowach PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. prace sąkontynuowane. W realizacji są projekty za przeszło 1,5 mld zł. W czasieepidemii koronawirusa przygotowaliśmy takie zasady i warunki współpracy zwykonawcami, by ważne społecznie projekty były kontynuowane i procesinwestycyjny nie zwalniał – mówił Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKPPolskich Linii Kolejowych S.A.

Prace widać na przystanku Kraków Zabłocie, sąsiadującym znowym mostem kolejowym nad Wisłą. Na nasypie i dwóch estakadach, którewybudowano po wschodniej stronie przystanku, układane są tory. PLK planują, byw maju pojechały tamtędy pierwsze pociągi. Wówczas wykonawcy przystąpią donastępnych etapów inwestycji. Rozebrany zostanie stary most i wybudowane będądwie nowe przeprawy.

Pomiędzy ul. Kopernika, a ul. Miodową, w miejscu staregonasypu, budowane są estakady, na których zaplanowano cztery tory. Po pierwszymjuż jeżdżą pociągi. Teraz wznoszone są konstrukcje pod kolejne tory. Widać już wszystkie podpory estakad.Układane są kolejne elementy betonowych konstrukcji, a na nich będzie miejscena tory. Drugi tor będzie gotowy do końca roku, a pozostałe do końca roku 2021.

Nie zwalnia tempo modernizacji linii na odcinku KrakówPłaszów – Podbory Skawińskie. Roboty prowadzone są w kilku lokalizacjach. Nazlecenie PLK wymieniane są tory, systemy sterowania ruchem. Prace obejmują  przystanki i stacje oraz perony w nowychlokalizacjach. Na stacji Kraków Bonarka przygotowane są nowe perony i kładkadla podróżnych. Wykonawcy przebudowują przejazd kolejowo-drogowego przy ul.Fredry.

Zmienia się obliczekolei w Krakowie

Obecnie PLK w aglomeracji krakowskiej realizują inwestycjeza przeszło 1,5 mld zł. Powstają nowe przystanki, mosty, estakady i wiadukty.Dzięki dodatkowym torom pomiędzy najważniejszymi stacjami w stolicy Małopolski(Kraków Płaszów – Kraków Główny) będzie można uruchomić dodatkowe połączeniaaglomeracyjne. Modernizowane są trasy kolejowe na wschód, zachód i południe, copomoże usprawnić połączenia regionalne z Tarnowem, Katowicami i Zakopanem.

Realizowane projekty znacznie zwiększą możliwości kolei iprzyniosą pozytywne efekty dla bezpieczniejszego  i sprawniejszego systemu komunikacji namiędzynarodowym korytarzu transportowym E30, który łączy kraje europejskie.Projekty „Modernizacja linii kolejowej E30, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków,etap IIb” oraz „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy– Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” są dofinansowane ześrodków Unii Europejskiej, w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”. (PKP PLK)