W każdym expressie powinien być wagon restauracyjny. Co jeśli nie ma?
Pasażer podróżującypociągiem ekspresowym ma prawo oczekiwać, że przewoźnik zapewni wagonrestauracyjny lub barowy ? informuje UTK.
Zgodnie z definicją w Regulaminie przydzielania tras pociągówi korzystania z przydzielonych tras pociągów przez licencjonowanychprzewoźników kolejowych w ramach rozkładu jazdy pociągów 2015/2016, pociągiekspresowe kursują w połączeniach krajowych lub międzynarodowych z maksymalnąprędkością większą niż 130 km/h. Mają one niewielką liczbę postojów ograniczonąnajczęściej do dużych miast. W składziepociągu powinna znajdować się strefa o podwyższonym standardzie orazwyodrębniona strefa gastronomiczna. W Polsce takie przewozy oferuje jedyniespółka PKP Intercity pociągami Express InterCity Premium (EIP) i ExpressInterCity (EIC).
W przypadku gdy pasażer uzna, że przejazd pociągiem bezwagonu gastronomicznego stanowi nienależyte wykonanie umowy przewozu, ma prawowystąpić o rekompensatę ? taką informację PKP Intercity przekazały 12 września2016 r. Urzędowi Transportu Kolejowego.Spółka zapewniła, że możliwość wystąpienia o tego typu rekompensatę niejest w jakikolwiek sposób limitowana i może o nią wystąpić każdy pasażer. Wtakim wypadku otrzyma on rekompensatę w formie bonu o wartości 25% należnościza bilet na przejazd pociągiem przewoźnika.
Na podstawie bonu można kupić bilety na przejazdy krajowe wkasach PKP Intercity. Gdy należność za bilet przewyższa wartość bonu, różnicętrzeba dopłacić w gotówce. Bon ważny jest rok od daty wydania i nie możnawymienić go na gotówkę.
Reklamacje możemy składać:
osobiście w Centrum Obsługi Klienta (COK) lub w każdej innejkasie biletowej upoważnionej do sprzedaży biletów PKP Intercity S.A.;
poprzez formularz reklamacyjny dostępny na stronieinternetowej przewoźnika;
pocztą na adres przewoźnika:
PKP Intercity S.A.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Biuro Obsługi Klienta
ul. Żelazna 59a
00-848 Warszawa
nie później, niż rok od daty podróży.
Pasażer składający reklamację powinien dołączyć do niej bilety na przejazd oraz kopie innychdokumentów potwierdzających zasadność reklamacji.
Obecnie UTK analizuje skargi pasażerów oraz wyjaśnieniaprzewoźnika dotyczące braku wagonów restauracyjnych i barowych w pociągach, wskład których powinny wchodzić takie wagony. Brak strefy gastronomicznej mógłobniżyć jakość podróży osób, które zdecydowały się na podróż droższym pociągiemi chciały skorzystać z wagonów gastronomicznych.
„