W jaki spalinowy skład celuje Polregio?
W piątek na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o ogłoszeniu przez Polregio kolejnego przetargu na dzierżawę spalinowego składu.
Sprawdzamy jaki pojazd chce pozyskać przewoźnik.
Wymagania
Jak podało Polregio ma to być spalinowy wagon silnikowy, spełniający następujące wymagania:
1) posiadający świadectwo lub zezwolenie dopuszczenia do eksploatacji typu wydane przez Urząd Transportu Kolejowego ważne przez cały okres obowiązywania umowy;
2) prędkość konstrukcyjna – min. 100 km/h;
3) przystosowane do jazdy po torze o rozstawie 1435 mm;
4) liczba miejsc siedzących – min. 48 (w tym uchylnych);
5) obsługa osób niepełnosprawnych – min. 2 miejsca dla wózków inwalidzkich;
6) urządzenia ułatwiające wsiadanie osobom niepełnosprawnym – min. 1 rampa lub winda;
7) miejsca do przewozu rowerów – min. 2;
8) podłoga pojazdu – pokryta wykładziną antypoślizgową;
9) System Informacji Pasażerskiej oparty na tablicach LED;
10) ogrzewanie kabiny maszynisty i przestrzeni pasażerskiej – nagrzewnice elektryczne/nagrzewnice wodne; 11) oświetlenie podstawowe – jarzeniowe lub LED;
12) oświetlenie awaryjne – jarzeniowe lub LED lub żarowe;
13) wyposażenie w półsprzęg (sprzęg pośredni) do holowania pojazdu przez inny pojazd wyposażony w standardowy sprzęg śrubowy UIC;
14) wyposażenie w komplet co najmniej 4 sztuk zewnętrznych luster bocznych, o ile pojazd nie jest wyposażony w system kamer na zasadach określonych obowiązującymi przepisami;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
15) wyposażenie w komplet kluczy do zamków wewnętrznych i zewnętrznych;
16) wyposażenie w gaśnice;
17) dwa komplety sprawnych radiotelefonów lub jeden radiotelefon z możliwością korzystania w dwóch kabinach sterowniczych – zgodnie z wymaganiami dot. urządzeń radiołączności na sieci PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.;
18) sprawne i kompletne rejestratory prędkości wraz z oprogramowaniem i urządzeniem i urządzeniem do odczytu danych z rejestratora; w przypadku wyposażenia pojazdu w rejestrator z rejestracją na nośniku cyfrowym wykonawca zobowiązany jest przekazać jeden zapasowy nośnik na wypadek usterki;
19) nieoznakowanie pojazdu w żaden sposób identyfikujący pojazd z innym przewoźnikiem niż wykonawca.
Zadania
Pojazd zostanie wykorzystany przez zamawiającego do realizacji pracy obejmującej:
1) pracę pociągową do:
- prowadzenia pociągów pasażerskich zamawiającego,
- przejazdów pojazdu luzem do i od obsługiwanych pociągów,
2) pracę pozapociągową w celu wykonywania:
- manewrów stacyjnych, obsługi manewrowej w punktach utrzymania i obrządzania pojazdu trakcyjnego,
- manewrów w pracy pociągowej,
- przejazdów pojazdu luzem do i od pracy poza pociągowej.
Przypomnijmy, że oferty można składać do 30 grudnia 2021 roku.