W jaki spalinowy skład celuje Polregio?

inforail
20.12.2021 07:45
W piątek na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o ogłoszeniu przez Polregio kolejnego przetargu na dzierżawę spalinowego składu.

Sprawdzamy jaki pojazd chce pozyskać przewoźnik.

Wymagania

Jak podało Polregio ma to być spalinowy wagon silnikowy, spełniający następujące wymagania:

1) posiadający świadectwo lub zezwolenie dopuszczenia do eksploatacji typu wydane przez Urząd Transportu Kolejowego ważne przez cały okres obowiązywania umowy;

2) prędkość konstrukcyjna – min. 100 km/h;

3) przystosowane do jazdy po torze o rozstawie 1435 mm;

4) liczba miejsc siedzących – min. 48 (w tym uchylnych);

5) obsługa osób niepełnosprawnych – min. 2 miejsca dla wózków inwalidzkich;

6) urządzenia ułatwiające wsiadanie osobom niepełnosprawnym – min. 1 rampa lub winda;

7) miejsca do przewozu rowerów – min. 2;

8) podłoga pojazdu – pokryta wykładziną antypoślizgową;

9) System Informacji Pasażerskiej oparty na tablicach LED;

10) ogrzewanie kabiny maszynisty i przestrzeni pasażerskiej – nagrzewnice elektryczne/nagrzewnice wodne; 11) oświetlenie podstawowe – jarzeniowe lub LED;

12) oświetlenie awaryjne – jarzeniowe lub LED lub żarowe;

13) wyposażenie w półsprzęg (sprzęg pośredni) do holowania pojazdu przez inny pojazd wyposażony w standardowy sprzęg śrubowy UIC;

14) wyposażenie w komplet co najmniej 4 sztuk zewnętrznych luster bocznych, o ile pojazd nie jest wyposażony w system kamer na zasadach określonych obowiązującymi przepisami;

15) wyposażenie w komplet kluczy do zamków wewnętrznych i zewnętrznych;

16) wyposażenie w gaśnice;

17) dwa komplety sprawnych radiotelefonów lub jeden radiotelefon z możliwością korzystania w dwóch kabinach sterowniczych – zgodnie z wymaganiami dot. urządzeń radiołączności na sieci PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.;

18) sprawne i kompletne rejestratory prędkości wraz z oprogramowaniem i urządzeniem i urządzeniem do odczytu danych z rejestratora; w przypadku wyposażenia pojazdu w rejestrator z rejestracją na nośniku cyfrowym wykonawca zobowiązany jest przekazać jeden zapasowy nośnik na wypadek usterki;

19) nieoznakowanie pojazdu w żaden sposób identyfikujący pojazd z innym przewoźnikiem niż wykonawca.

Zadania

Pojazd zostanie wykorzystany przez zamawiającego do realizacji pracy obejmującej:

1) pracę pociągową do:

- prowadzenia pociągów pasażerskich zamawiającego,

- przejazdów pojazdu luzem do i od obsługiwanych pociągów,

2) pracę pozapociągową w celu wykonywania:

- manewrów stacyjnych, obsługi manewrowej w punktach utrzymania i obrządzania pojazdu trakcyjnego,

- manewrów w pracy pociągowej,

- przejazdów pojazdu luzem do i od pracy poza pociągowej.

Przypomnijmy, że oferty można składać do 30 grudnia 2021 roku.