W II kwartale przetarg na projekt i modernizację linii Białystok-Kuźnica
W drugim kwartale2018 r. PKP PLK chcą ogłosić przetarg na projekt i modernizację 60 km liniikolejowej Białystok -Kuźnica – poinformowała w czwartek spółka. RegionalnaDyrekcja Ochrony Środowiska w Białymstoku wydała decyzję środowiskową dla tejinwestycji.
W wydanej właśnie decyzji RDOŚ wskazała, że nie makonieczności przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko, dlatego PKP PLKmogą szybciej przystąpić do realizacji tego przedsięwzięcia – poinformował wczwartek PAP Karol Jakubowski z biura prasowego tej spółki.
Linia nr 6 Białystok-Sokółka- Kuźnica (do granicy zBiałorusią) znajduje się wśród najważniejszych inwestycji kolejowych dorealizacji w Podlaskiem, zawartych w Krajowym Programie Kolejowym do 2023 r.
„Trwa przygotowanie dokumentacji przetargowej” -poinformował Jakubowski. Dodał, że przetarg będzie w formule projektuj i buduji to w projekcie będzie określony zakres prac, jakie będą wykonane.
Już wiadomo, że po modernizacji pociągi pasażerskie na tejtrasie do granicy z Białorusią będą mogły jeździć z prędkością do 100-120 km/h,towarowe zaś do 80 km/h. Jazda ma być bezpieczniejsza, będzie też mogło jeździćwięcej pociągów. Na potrzeby pociągów towarowych ma być rozbudowanainfrastruktura.
PKP PLK szacują, że inwestycja będzie kosztowała ok. 180 mlnzł, prace mają się zacząć na przełomie 2019 i 2020 r. i potrwać dwa lata. Inwestycja- wg. wcześniejszych informacji PKP PLK – ma być dofinansowana z UE z programuInfrastruktura i Środowisko.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
RDOŚ w Białymstoku poinformowała w komunikacie na swojejstronie internetowej, że inwestycja na trasie kolejowejBiałystok-Sokółka-Kuźnica (od stacji Białystok – ale z jej wyłączeniem – dogranicy państwa z Białorusią) będzie prowadzona na tzw. zamkniętych terenachkolejowych, więc nie jest konieczna ocena oddziaływania tego przedsięwzięcia naśrodowisko.
RDOŚ podkreśla także, że linia ta jest ważną trasą oznaczeniu państwowym i międzynarodowym, bo dalej prowadzi w kierunku Grodna,Mińska, ale też Wilna czy Sankt Petersburga.
Inwestycja ma obejmować przebudowę torów, nawierzchni,rozjazdów, urządzeń sterowania ruchem, stacji kolejowych i przystanków, wymianęzużytej sieci trakcyjnej, remonty lub budowę nowych obiektów inżynieryjnych,cyfrowy monitoring i informację dla pasażerów.
„