W Bytomiu o kolei metropolitalnej. Jak ma wyglądać?

inforail
10.07.2019 07:57

W jaki sposóbpowinien rozwijać się transport szynowy w Górnośląsko-ZagłębiowskiejMetropolii, jakie linie kolejowe powinny zostać zmodernizowane oraz jak przekonaćmieszkańców Metropolii do korzystania z kolei?

Podczas spotkania dotyczącego Koncepcji KoleiMetropolitalnej, które odbyło się w Urzędzie Miejskim w Bytomiu omówiono przedewszystkim trzy warianty Kolei Metropolitalnej, która została przygotowana przezspecjalistów z Politechniki Śląskiej. Najważniejszym celem koncepcji jestrozbudowa istniejących połączeń między miastami Metropolii, zwiększenie liczbypołączeń kolejowych, modernizacja oraz budowa nowych linii kolejowych, a takżerozbudowa przystanków na najważniejszych trasach kolejowych w regionie.

Komunikacja kolejowana terenie Metropolii odgrywa coraz większą rolę. Jej rozbudowa jest konieczna,ale musimy również pamiętać, aby mieszkańcy korzystający z innych środkówkomunikacji miejskiej mogli szybko przesiąść się z tramwaju lub autobusu napociąg – mówił podczas spotkania zastępca prezydenta Bytomia Michał Bieda.

Przedstawione na spotkaniu warianty Kolei Metropolitalnejzostały opracowane na podstawie analiz sieci kolejowej, istniejącegotransportu, struktury ludności, zagospodarowania przestrzennego miastMetropolii, a także potrzeb mieszkańców miast wchodzących w skład GZM-u. Wartododać, że w Koncepcji Kolei Metropolitalnej bardzo ważną rolę odgrywa Bytom,który leży na ważnym szlaku kolejowym łączącym Katowice z Tarnowskimi Górami. Wprezentowanej Koncepcji była mowa między innymi o przesunięciu przystankukolejowego Bytom Północny, możliwości budowy nowej stacji „Bytom-Chorzowska” wRozbarku, a także połączeniu kolejowym Bytomia z Rudą Śląską oraz reaktywacjipołączenia kolejowego Bytomia z Gliwicami.

Przedstawiciele Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropoliiwskazywali również na coraz większą liczbę pasażerów korzystających zpołączenia kolejowego między Tarnowskimi Górami, Bytomiem i Katowicami, gdzie wostatnim czasie zwiększono liczbę połączeń kolejowych.

W spotkaniu oprócz przedstawicieli władz Bytomia, UrzęduMiejskiego w Bytomiu oraz Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii wzięli udziałrównież reprezentanci podregionu bytomskiego GZM-u: Tarnowskich Gór,Świerklańca, Radzionkowa oraz Zbrosławic.