Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
VT627 oraz VT628 pojeżdżą co najmniej do końca 2015 roku
inforail
14.03.2014 19:06
VT627 oraz VT628 pojeżdżą co najmniej do końca 2015 roku
Koleje Mazowieckie poinformowały, że autobusy szynowe serii VT627 oraz VT628 pojeżdżą co najmniej do końca 2015 roku. Informacja taka została przekazana w odpowiedzi na interpelację posła Michała Kabacińskiego w sprawie niektórych czynników technicznych mających wpływ na bezpieczeństwo usług dotyczących transportu kolejowego. Jak poinformował dalej przewoźnik przedmiotowe autobusy szynowe wyprodukowane zostały w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Są to pojazdy, spośród których najstarsze osiągnęły wiek 38 lat, natomiast najmłodsze – 30 lat. Biorąc pod uwagę fakt, iż wówczas pojazdy kolejowe konstruowano, przyjmując założenie, iż czas ich eksploatacji wyniesie minimum 50 lat, są to pojazdy, których wiek nie dyskwalifikuje z dalszego użytkowania. Zastosowane na tych pojazdach rozwiązania techniczne, np. pneumatyczny II stopień odsprężynowania wózka i pudła, są dopiero w chwili obecnej powszechnie stosowane. Ponadto w trakcie codziennej eksploatacji szynobusów serii VT627 oraz VT628 zgodnie z wymaganiami dokumentacji systemu utrzymania przeprowadzane są na przedmiotowych pojazdach przeglądy techniczne, których celem jest zapewnienie pojazdom właściwego poziomu sprawności technicznej i bezpieczeństwa ruchu.
Wszystkie eksploatowane przez spółkę Koleje Mazowieckie autobusy szynowe serii VT627 oraz VT628 były modernizowane przed ich wprowadzeniem do eksploatacji. Modernizacja polegała na zastąpieniu niemieckich urządzeń czujności pojazdu przez polskie, stosowane na polskich liniach kolejowych. Ponadto w przedmiotowych szynobusach wymienione zostały fotele w przedziałach pasażerskich. Należy również nadmienić, że pojazdy te zostały w latach 90. ubiegłego wieku poddane kolejnej modernizacji w Niemczech, gdzie wymieniono m.in. laminaty i wytłumienia ścian, urządzenia elektryczne, zmodernizowano wózki.
Z ruchu wycofany został tylko VT627-005, a pozostałe pojazdy będą eksploatowane przynajmniej do końca 2015 r. Wszystkie pojazdy kolejowe poruszające się po polskich szlakach kolejowych zgodnie z obowiązującymi przepisami poddawane są cyklicznie przeglądom określonym w dokumentacji systemu utrzymania. Czwarty oraz piąty poziom utrzymania to gruntowny remont pojazdu realizowany w wyspecjalizowanych zakładach, które dysponują wykwalifikowaną kadrą oraz odpowiednim zapleczem remontowo-technicznym. W latach 2009-2010 wszystkie szynobusy serii VT627 oraz VT628 przeszły naprawę czwartego poziomu utrzymania, podczas której dokonano szczegółowych oględzin podstawowych węzłów konstrukcyjnych mających wpływ na bezpieczeństwo ruchu. Nie stwierdzono żadnego przypadku nadmiernej korozji konstrukcji lub zużycia ponad dopuszczalny wymiar. Przedmiotowe pojazdy spełniają kryteria, na podstawie których otrzymały bezterminowe świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego wydane przez Urząd Transportu Kolejowego.