Voith na Innotrans 2012

inforail
24.10.2012 13:26
Voith na Innotrans 2012 wystąpił pod hasłem “Experience how you get ahead”(wolne tłumaczenie: doświadczenie w dążeniu naprzód). Na ekspozycjach znalazły się komponenty, systemy i lokomotywy. Za najważniejsze cechy w swoich produktach Voith uznał niezawodność, łatwość utrzymania, bezpieczeństwo i ekonomikę eksploatacji. Do najbardziej wyeksponowanych produktów należały nowy 6-cylindrowy silnik Diesla i ściana czołowa pojazdu szynowego Galea, opracowana dla prędkości maksymalnych do 200 km/h.
Wpadającym w oko elementem ekspozycji była nowa ściana czołowa Galea, która łączy wysokie bezpieczeństwo i elastyczność w zastosowaniu. Dzięki niewielkiej masie zapewnione jest niskie zużycie energii podczas codziennej eksploatacji. Przewoźnicy zyskują też na możliwości indywidualizacji stylistyki. Dla producentów Galea to segment łatwy w dopasowaniu do konkretnego pojazdu i spełniający wszystkie normy zderzeniowe.

fibre_composite_vehicle_head_galea2_760

Dzięki nowej aplikacji symulacyjnej, Voith jest w stanie odpowiedzieć na pytanie, czy konkretny pojazd powinien być wyposażony w napęd hydrodynamiczny czy w hydromechaniczny. Wykorzystując trzy profile wirtualnych tras, aplikacja umożliwia dobór optymalnego układu przeniesienia napędu. Dodatkowo określany jest potencjał oszczędności osiągalnych przez montaż układu hybrydowego i odzysk energii cieplnej przez system SteamTrac. Na ekspozycji zaprezentowano układ przeniesienia napędu L 220 dla specjalnych pojazdów kolejowych i 6-cylindrowy silnik Diesla z systemem SteamTrac.

turbo_transmission_l220_760

Voith rozszerzył ofertę produkcyjną o napędy elektromechaniczne. Nowe tramwaje Transtech MLRV01 dla Helsinek są obecnie wyposażane w komponenty napędowe Voith, do których należą: wyposażenie trakcyjne, falowniki, przekładnie i zestawy kołowe. Na Innotrans Voith zaprezentował podwójny falownik trakcyjny, który znalazł zastosowanie w tym projekcie.
Innym prezentowanym przez Voith rozwiązaniem był jednoszynowy system chłodzenia. Wszystkie główne elementy trakcyjne, takie jak falownik i silnik trakcyjny, są utrzymywane w odpowiedniej temperaturze. Dzięki nowej nanoosłonie system jest mniej podatny na brud, a interwały obsługowe zostały zwiększone.
Voith, znany jako producent układów przeniesienia napędu, może obecnie dostarczyć również kompletne zestawy kołowe, powstające w nowej, specjalnej prasie. Zwiększenie zakresu produkcji pozwoliło współpracującym producentom na pozyskanie większej liczby komponentów z jednego źródła, co skraca czas produkcji. Przy okazji, poprawie uległo bezpieczeństwo pojazdów – Voith przyjął bowiem pełną odpowiedzialność za każdy zestaw kołowy. Na ekspozycji zaprezentowano zestaw kołowy dla tramwaju Transtech, który zostanie dostarczony do Helsinek.
Na zewnętrznej ekspozycji Voith zaprezentował lokomotywę manewrową Gravita 15L BB. Moc wyjściowa napędu to 1 800 kW, co czyni pojazd adekwatnym do ciężkich prac manewrowych. Spalinowo-hydrauliczna Gravita jest niezależna od sieci napowietrznej. Centralne umiejscowienie kabiny i niska zabudowa zapewniają maszyniście optymalną widoczność.