Velaro Novo – nowy pociąg dużych prędkości

inforail
17.06.2018 07:47

Siemens zaprezentował nowy projekt pociągudużych prędkości Velaro Novo, który wg producenta ustanawia nowe standardywydajności i zrównoważonego rozwoju oraz oferuje nowy poziom komfortu dlapasażerów w czasie podróży.

Siemens podał, żeplanuje stosować nowo-zaprojektowaną platformę pociągu dużych prędkości natrasach kolejowych na całym świecie. Pociągi będą mogły kursować z prędkościąmiędzy 250-360 km/h.

Pociąg Velaro Nowo jest nasza odpowiedzią naglobalne zapotrzebowanie na transport dużych prędkości. Pociąg otwiera nowyrozdział w chlubnej księdze sukcesów projektu Velaro i pozwala zaoferowaćpasażerom przewoźnika komfort i ekonomiczne rozwiązania w całym okresieeksploatacji pociągu. To co dziś prezentujemy to wynik pięciu lat pracy,platforma charakteryzuje sie niskim poborem energii i niskimi kosztami pracnaprawczych, a jednocześnie zapewnia maksymalną dostępność i niezawodność -mówi Sabrina Soussan, prezes w Siemens Mobility Division.

Siemens podał, że pociąg jest w stanie rozwinąć prędkość 300 km/h, zużywa o 30%mniej energii niż jego poprzednik z linii Velaro, co przekłada się naoszczędność 1.375 ton dwutlenku węgla rocznie. Dzięki lekkiej konstrukcji,ciężar pojazdu został zredukowany o 15%. Jednocześnie ilość miejsca dlapasażerów została zwiększona o 10%. Idea projektu oparta jest na pustej tubie,co oznacza, że we wnętrzu pojazdu nie ma stałych elementów i może ono byćaranżowane według zaleceń klienta. Tego typu opcje sprawiają, że Velaro Novojest wyjątkowo rozwojowym projektem na przyszłe lata, a pociąg może zostać wkażdej chwili dostosowany do zmieniających się wymagań przewoźnika. Kosztynapraw i prac konserwacyjnych zostały zredukowane dzięki urządzeniom pomiarowymi czujnikom najnowszej technologii.

Spółka Siemenspoinformowała, że testuje elementy nowego pociągu od kwietnia tego roku. Pojazdtestowy, zintegrowany z ICE S i obsługiwany przez DB Systemtechnik, jestobecnie testowany na różnych trasach w Niemczech.

Siemenswyprodukował już cztery generacje pociągu Velaro. Są one w użyciu od roku 2000i obecnie służą na trasach w Niemczech, Holandii, Belgii, Szwajcarii,Hiszpanii, Francji, Chin, Rosji, Wielkiej Brytanii i Turcji. Flota Velarocodziennie przemierza milion kilometrów tras. W Niemczech Velaro jest używany zoznakowaniem ICE 3 (seria 407), w flocie Deutsche Bahn AG. Siemens rozpocząłprace nad projektem nowego Velaro Nowo w roku 2013 i szacuje się, że pierwszegotowe pociągi rozpoczną służbę na trasach komercyjnych w roku 2023.