Używane spalinowe jednostki w LEO Express
LEO Express chcekupić 15 spalinowych jednostek Lint w ramach starań o przejęcie częściczeskiego regionalnego rynku przewozów pasażerskich.
Flota przewoźnika ma powiększyć się o 11 dwuczłonowychpociągów, z których każdy zabiera na swój pokład 120 pasażerów, oraz czterypociągi jednoczłonowe z 70 miejscami. Wszystkie składy będą klimatyzowane iwyposażone w Wi-Fi dla pasażerów, a także gniazdka elektryczne 230 V, złączaUSB, automaty biletowe i automaty do przekąsek i napojów. Najprawdopodobniejzostaną one odkupione od Deutsche Bahn.
Jednostki zostaną dostarczone do Republiki Czeskiej wgrudniu i będą wyposażone w urządzenia Mirel do automatycznego zabezpieczeniapociągu do pracy w czeskiej sieci. Pociągi mają zostać dopuszczone do eksploatacjiz prędkością do 120 km/h w Republice Czeskiej.
Leo Express twierdzi, że prowadzi negocjacje z kilkomaczeskimi władzami regionalnymi, dotyczące funkcjonowania usług kolejowych odgrudnia 2019 r. W przyszłym roku wygasają bowiem 10-letnie umowy z Ceskimi drahami.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W ubiegłym miesiącu RegioJet wygrał przetarg na obsługęusług regionalnych na sześciu liniach wokół Ustí nad Labem, w przetargu, w którymoferty złożyły również Koleje Czeskie (CD), Arriva Vlaky i Leo Express.
„