Utrudnienia na linii łódzkiej do końca sierpnia
inforail
08.08.2014 13:34
Utrudnienia na linii łódzkiej do końca sierpnia
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poinformowały przewoźników o utrzymaniu zmienionego rozkładu jazdy na linii Warszawa –Łódź do końca wakacji. Od poniedziałku 11 sierpnia pociągi będą jeździły tak jak do tej pory. 13 i 14 sierpnia pojadą dodatkowe składy Kolei Mazowieckich. Zarządca infrastruktury zapewnia aktualną informację o połączeniach na linii Warszawa –Skierniewice –Łódź, poprzez dodatkowe komunikaty na stronach internetowych, portalach społecznościowych, na peronach, oraz dzięki współpracy z przewoźnikami. PLK dodatkowo mobilizuje wykonawcę inwestycji.
O utrzymaniu wprowadzonej 22 lipca organizacji ruchu, zadecydowano po ocenie bieżącej sytuacji. Na bardzo obciążonej ruchem linii, przy prowadzeniu tak szerokich prac inwestycyjnych, każda usterka, czy inne zdarzenie losowe są szczególnie odczuwane przez pasażerów.Prace na linii Warszawa –Łódź to kompleksowa modernizacja 60 km linii kolejowej za ponad 1 mld zł. To także jeden ze znaczących projektów w największym w historii programie inwestycyjnym Polskich Linii Kolejowych o wartości ponad 20 mld zł. Prace polegają na wymianie i remoncie wszystkich elementów: torów, podkładów, sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem, peronów i całej infrastruktury dla pasażerów. Na tej trasie wciąż pracują wyeksploatowane, nawet 30-letnie urządzenia. Zaniechanie remontu miałoby fatalne konsekwencje. Z miesiąca na miesiąc awarii i usterek byłoby coraz więcej, konieczne byłoby dalsze obniżanie prędkości, w końcu nie dałoby się tą trasą bezpiecznie i komfortowo podróżować.
Trasa do Łodzi, to jednocześnie najbardziej obciążona ruchem linia kolejowa w Polsce. Każdego dnia blisko 60 składów przejeżdża obok ponad 300 osób i blisko
100 maszyn pracujących przy inwestycji. Ruch musi być prowadzony w sposób bezpieczny, zarówno dla wykonawcy prac, jak i dla pasażerów. PLK nie miała możliwości całkowitego zamknięcia linii. Nie można też –tak jak w przypadku remontów, czy budowy dróg –skierować wszystkich pociągów na inną trasę, czy wybudować tymczasowych objazdów.
W sytuacji, gdy jedna trzecia z 60 km linii jest obecnie jednotorowa, a większość urządzeń działa w trybie specjalnym, każde utrudnienie powoduje opóźnienia pociągów.
100 maszyn pracujących przy inwestycji. Ruch musi być prowadzony w sposób bezpieczny, zarówno dla wykonawcy prac, jak i dla pasażerów. PLK nie miała możliwości całkowitego zamknięcia linii. Nie można też –tak jak w przypadku remontów, czy budowy dróg –skierować wszystkich pociągów na inną trasę, czy wybudować tymczasowych objazdów.
W sytuacji, gdy jedna trzecia z 60 km linii jest obecnie jednotorowa, a większość urządzeń działa w trybie specjalnym, każde utrudnienie powoduje opóźnienia pociągów.
PKP PLK chcą jak najszybciej dokończyć modernizację, której efektem będzie szybka
i bezpieczna podróż, w 70 minut z Łodzi do Warszawy. Remont zakończy się w 2015 roku, ale zauważalną poprawę pasażerowie odczują w grudniu tego roku.
i bezpieczna podróż, w 70 minut z Łodzi do Warszawy. Remont zakończy się w 2015 roku, ale zauważalną poprawę pasażerowie odczują w grudniu tego roku.
PKP PLK współpracują z przewoźnikami oraz podejmuje działania dla ograniczenia utrudnień:
– dodatkowi informatorzy mobilni na 5 stacjach
– dodatkowe komunikaty głosowe
– wzmożone informowanie na pokładach pociągów
– wykonano dodatkowe przeglądy urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz rozjazdów
– dyżurują dodatkowe zespoły całodobowego pogotowia technicznego
– wzmocnione posterunki dyżurnych ruchu
– większy zespół odpowiedzialny za wygłaszanie komunikatów dla pasażerów na trzech stacjach: w Pruszkowie, Grodzisku Mazowieckim oraz w Żyrardowie
– dodatkowe patrole SOK–ograniczenie kradzieży infrastruktury
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024