UTK: Nieprawidłowości na linii nr 141
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego stwierdził naruszenie przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przepisów dotyczących obowiązków zarządcy infrastruktury kolejowej w zakresie bezpieczeństwa transportu kolejowego na linii kolejowej nr 141 Katowice Ligota –Gliwice.
Prezes UTK, uwzględniając zakres stwierdzonych nieprawidłowości, nakazał zarządcy infrastruktury usunięcie naruszeń do 31 grudnia 2015 roku.
Nieprawidłowość polegała na długotrwałym i nieuzasadnionym prowadzeniu ruchu pociągów po niezorganizowanych drogach przebiegu, tj. w oparciu o sygnały zastępcze „Sz”.
Zarządca infrastruktury nie podejmował działań naprawczych, których celem powinna być odbudowa i utrzymanie infrastruktury kolejowej, w związku z zamknięciem toru szlakowego nr 2, posterunek odgałęźny Panewnik –Radoszowy. Skutkiem tego było prowadzenie ruchu pociągów na dwutorowym szlaku Katowice Ligota – Panewnik wyłącznie jednotorowo, a przy wjazdach z toru lewego nr 1 do stacji z kierunku przeciwnego do zasadniczego, wyłącznie na sygnały zastępcze „Sz”na sygnalizatorze sygnału zastępczego Szn3.