UTK: Efekty akcji „Dzień Pasażera” w Warszawie i Krakowie

inforail
10.11.2011 12:06

Prawie tysiąc osób skorzystało z porad prawnych udzielanych przez pracowników Urzędu Transportu Kolejowego podczas pierwszego „Dnia Pasażera”- akcji edukacyjnej prowadzonej przy wsparciu Europejskiego Centrum Konsumenckiego.
Na Dworcu Centralnym w Warszawie oraz Dworcu Głównym w Krakowie pracownicy Urzędu Transportu Kolejowego udzielali pasażerom bezpłatnych porad prawnych, rozdawali ulotki informacyjne oraz gadżety.
Najczęściej zadawane pytania przez podróżnych: kiedy pasażerowi należy się odszkodowanie za opóźnienie lub odwołanie pociągu?,

jakie prawa przysługują pasażerom niepełnosprawnym lub o ograniczonej sprawności ruchowej?,

do kogo pasażer powinien złożyć skargę?,

co zrobić, gdy przewoźnik nie odpowie na reklamację lub ją odrzuci?.

Akcja „Dzień Pasażera”zapoczątkowała działalność informacyjno-doradczą dla pasażerów rynku kolejowego. Urząd Transportu Kolejowego planuje kolejne takie przedsięwzięcia.
Wiecej na stronie www.zachowajbilet.pl .