UTK bada sprawę utrudnień w zakupie biletów PKP IC
Urząd Transportu Kolejowego prowadzi postępowanieadministracyjne, wszczęte po ostatniej poważnej niesprawności systemu sprzedażybiletów i rezerwacji miejsc w PKP Intercity S.A., która trwała od 15 listopada2014 r. Wówczas, tak jak obecnie, pasażerowie spotykali się ze znacznymiutrudnieniami podczas zakupu biletów oraz rezerwacji miejsc. W związku zpowyższym i ze względu na konieczność ochrony praw pasażerów oraz w związku zkolejnymi, trwającymi od poniedziałku, 13 lipca br. utrudnieniami wfunkcjonowaniu systemu sprzedaży biletów i rezerwacji miejsc w PKP IntercityS.A. oraz wynikającymi z nich znacznymi niedogodnościami dla pasażerów, PrezesUrzędu Transportu Kolejowego postanowił włączyć do materiału dowodowegoprowadzonego postępowania administracyjnego informacje dotyczące aktualniewystępujących utrudnień oraz wezwał spółkę do przedstawienia szczegółowychwyjaśnień.
UTK przypomina, że zgodnie z przepisami Prawa przewozowego,przewoźnik jest zobowiązany do zapewnienia podróżnym odpowiednich warunkówbezpieczeństwa i higieny oraz wygody i należytej obsługi. Przez należytąobsługę należy rozumieć również rozumieć prawidłowe działanie systemu sprzedażybiletów i rezerwacji miejsc.