Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

UOKiK: Koleje Mazowieckie utrudniały reklamacje

inforail
19.09.2013 12:14

Reklamację mógł złożyć tylko ten pasażer, który posiadał imienny bilet –to skutek niedozwolonych praktyk stosowanych przez Koleje Mazowieckie. Przedsiębiorca zobowiązał się do zmiany kwestionowanych przez UOKiK działań. Urząd zakwestionował postanowienie w regulaminie oraz treść pouczenia w wezwaniach do zapłaty Kolei Mazowieckich (KM). Ograniczały one prawa konsumentów do złożenia reklamacji. Zgodnie z warunkami przewoźnika, tylko pasażer posiadający imienny bilet mógł dochodzić swoich praw w drodze reklamacji. Tymczasem, zgodnie z przepisami, jedynym warunkiem, który musi spełnić konsument chcący reklamować przejazd kolejowy jest posiadanie dokumentu przewozu, np. zwykłego biletu, niekoniecznie imiennego. Wskutek praktyk KM konsumenci mogli odnieść mylne wrażenie, że nie mogą reklamować usługi przewozowej wtedy, gdy nie posiadają imiennego biletu. KM zobowiązały się do zmiany kwestionowanych działań w ciągu trzech miesięcy od momentu uprawomocnienia się decyzji.