Umowa na odbudowę spalonego Impulsa podpisana
Podkarpacki Zakład Polregio podpisał z Newagiem umowę na wykonanie kompleksowej naprawy awaryjnej elektrycznego zespołu trakcyjnego EN63B-108, typu 36WEdb, uszkodzonego w wypadku na przejeździe kolejowo - drogowym.
Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl zamówienie zostało udzielone w trybie z wolnej ręki.
O umowie
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie naprawy awaryjnej elektrycznego zespołu trakcyjnego serii EN63B-108, typu 36WEdb, uszkodzonego po wypadku na przejeździe kolejowo - drogowym. W zakres naprawy wchodzi produkcja nowego członu A oraz produkcja nowego wózka napędowego. Elektryczny zespół trakcyjny EN63B-108 objęty jest gwarancją producenta – NEWAG S.A. do 2026 r. Z uwagi na rozległe uszkodzenia oraz potrzebę produkcji nowego członu A, produkcję nowego wózka napędowego oraz naprawę członów B i C, naprawa musi zostać zrealizowana u producenta/gwaranta pojazdu w siedzibie NEWAG S.A. w Nowym Sączu. Zgodnie z załącznikiem do umowy na dostawę fabrycznie nowych trójczłonowych zespołów trakcyjnych, producent przekazał wszelką niezbędną dokumentację konstrukcyjną umożliwiającą operatorowi wykonanie wszelkich przeglądów i napraw, a nie produkcji nowego członu i wózka. Producent poinformował, że zgodnie z ww. Umową nie przewiduje dostawy dodatkowej dokumentacji technicznej i nie jest zobowiązany do jej udostępnienia.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Stąd konieczność zawarcia umowy w trybie z wolnej ręki z Newagiem. Została ona podpisana 24 stycznia 2023 roku. Nie podano wartości umowy.
Do wypadku doszło 14 stycznia 2022 roku przed godz. 11. Kierowca samochodu dostawczego wjechał na przejazd kolejowy bez zapór i zderzył się z pociągiem. Po zderzeniu skład zapalił się i częściowo wykoleił. Kierowca zginął na miejscu, jedna z pasażerek trafiła do szpitala.