Umowa na modernizację pomorskich ezt-ów podpisana
inforail
12.08.2014 12:47
Umowa na modernizację pomorskich ezt-ów podpisana
Jeszcze w tym roku na pomorskie tory trafią zmodernizowane cztery elektryczne zespoły trakcyjne typu EN57. Wyjadą na trasy Gdynia –Elbląg –Olsztyn oraz Gdynia –Bydgoszcz, w ramach połączeń obsługiwanych przez Pomorski Oddział Przewozów Regionalnych. Jednostki, stanowiące własność województwa, po remoncie, zostaną przekazane do dalszego użytkowania przewoźnikowi. Modernizacja jest efektem podpisanej dzisiaj, tj. 12 sierpnia, w Urzędzie Marszałkowskim w Gdańsku, umowy pomiędzy Województwem Pomorskim a firmą wybraną w przetargu – NEWAG S.A. Kontrakt podpisali Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego, Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego oraz Zbigniew Konieczek, prezes Zarządu NEWAG S.A.
–Modernizacja czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych wpisuje się w cały szereg projektów taborowych realizowanych przez Województwo Pomorskie takich jak: zakup taboru do obsługi linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej (10 sztuk), zakup taboru do obsługi linii Malbork –Grudziądz (4 sztuki) –mówi Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego. –Planujemy także w ramach regionalnego programu strategicznego „Mobilne Pomorze”kolejne zakupy elektrycznych zespołów trakcyjnych (34 sztuki), czy też wsparcie dla modernizacji taboru SKM (21 sztuk). Wszystkie te działania zmierzają do wymiany na nowoczesny przestarzałego taboru, funkcjonującego w naszym regionie. Dzięki takim inwestycjom mieszkańcy będą mogli korzystać z transportu kolejowego, który charakteryzuje się najnowszymi rozwiązaniami technicznymi i jest przyjazny dla pasażerów.
Pojazdy zostaną dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych, w przedziałach pasażerskich i służbowych zamontowane zostaną nowe, wysokie ergonomiczne siedzenia z podłokietnikami, z wysoką odpornością na uszkodzenie (dewastację).
W każdym z pojazdów zamontowane zostaną nowe kabiny WC z obiegiem zamkniętym przystosowane dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się (zgodnej z TSI PRM). Zmodernizowane EN57 wyposażone będą w nowoczesny system informacji pasażerskiej (tablice kierunkowe LED zewnętrzne i tablice wewnętrzne LCD z bieżącą informacją o trasie i lokalizacji pociągu) oraz cyfrowy monitoring wnętrza pojazdu z rejestracją obrazu. Przestrzeń pasażerska, przedziały służbowe i kabina maszynisty będą w całości klimatyzowane. Nowe EN57 posiadały będą 168 miejsc siedzących, 2 miejsca na wózki i 6 miejsc na rowery.
–Kompleksowa przebudowa elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 sprawi, że w niczym nie będą one przypominały swoich pierwowzorów. Znacząco zmieni się ich wygląd, komfort podróżowania oraz komfort pracy maszynisty –powiedział Zbigniew Konieczek, prezes NEWAG S.A. –Standardem modernizowanych przez nas EN57 jest nowa funkcjonalna kabina maszynisty z nowoczesnym, ergonomicznym pulpitem wyposażonym w elektroniczny system diagnostyki i elektroniczny rozkład jazdy.
Wartość podpisanej umowy to 30 405 600 zł brutto. Zmodernizowane pojazdy zostaną przekazane przewoźnikowi w ciągu 110 dni od daty podpisania umowy. Modernizacja czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych realizowana jest w ramach projektu „Zakup i modernizacja kolejowego taboru pasażerskiego o napędzie elektrycznym, do obsługi połączeń międzyregionalnych na obszarze co najmniej dwóch województw”, dofinansowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013 (umowa o dofinansowanie podpisana została w dniu 30 czerwca 2014 roku). Projekt obejmuje zakup i modernizację ośmiu elektrycznych zespołów trakcyjnych. Zakupy taboru (8 sztuk objętych projektem) zostały zrealizowane w latach 2010-2012, z czego cztery zostały już zmodernizowane w latach 2011-2012. Wartość całkowita projektu to 70,16 mln zł, kwota dofinansowania to 40,44 mln zł. Planowana modernizacja dotyczy ostatnich 4 pojazdów z projektu.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024