Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Umowa na modernizację 110 km linii 131 podpisana

inforail
26.02.2020 07:45

PKP Polskie LinieKolejowe podpisały umowę z firmą Voessing Polska na przygotowanie dokumentacjiprojektu modernizacji linii kolejowej nr 131, na 110-kilometrowym odcinkuZłotniki Kujawskie – Twarda Góra (Kujawsko-pomorskie).

Umowę w Kujawsko-Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim podpisalidyrektor Regionu Północnego Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK AndrzejOsipow i prezes Voessing Polska Krystian Fryszkowski. Obecni byli wojewodakujawsko-pomorski Mikołaj Bogdanowicz i prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.Wartość umowy to 28,9 mln zł.

Dokumentacja obejmie modernizację 110 km linii na odcinkuZłotniki Twarda Góra, a także 32 km linii nr 201 (Nowa Wieś – Bydgoszcz), 7 kmlinii nr 240 (Terespol Pomorskie – Świecie) i 18 km innych torów dochodzącychdo głównej trasy.

W planach jest przebudowa 11 stacji: Nowa Wieś Wielka,Brzoza Bydgoska, Trzciniec, Bydgoszcz Główna, Kotomierz, Pruszcz Pomorski,Parlin, Terespol Pomorski, Laskowice Pomorskie, Warlubie i Twarda Góra.Przebudowane perony będą miały wyższe i lepiej oświetlone perony. Zamontowanezostaną na nich wiaty i ławki. Do wszystkich peronów będzie wygodny dostęp dlaosób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Planowane jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa poprzezbudowę nowego systemu sterowania ruchem kolejowym. Postanie Lokalne CentrumSterowania Bydgoszcz Główna, wyposażone w nowoczesne systemy i sprzętkomputerowy. Kluczowe będzie zastąpienie wszystkich przejazdówkolejowo-drogowych i przejeść dla pieszych bezkolizyjnymi skrzyżowaniamidwupoziomowymi.

Przygotowana zostanie koncepcja dobudowy dwóch dodatkowychtorów na odcinku Jaksice – Nowa Wieś Wielka. Rozwiązanie pozwoli narozdzielenie ruchu pasażerskiego i towarowego.

Wykonawca przygotuje także dwuwariantową koncepcjęprzebudowy stacji Nowa Wieś Wielka i Terespol Pomorski, uwzględniającąuzyskanie prędkości pociągów 160-200 km/h oraz prędkości 200 km/h. Wariant zprędkością 200 km/h zakłada elektryfikację i rewitalizację linii nr 240 naodcinku z Terespola Pomorskiego do Świecia, co umożliwi powrót pociągówpasażerskich do tego miasta.