Ukraińskie piętrusy w nowym malowaniu
Koleje Ukraińskie pokazały nowy wygląd piętrowych pociągów. Został on wybrany w głosowaniu przez pasażerów.
Teraz czas na malowanie pierwszego składu. Na trasy ma wyruszyć do końca roku.
Przypomnijmy, że wszystkie naprawy pociągów prowadzone są we współpracy z własną firmą – Київськи електровагоноремонтни завод oraz ich czeskim producentem.
PARTNERSTWO Z PRODUCENTEM
Takie partnerstwo pozwala obniżyć koszty znacznej części prac remontowych, które można wykonać na Ukrainie. Jednocześnie do wykonywania prac na kluczowych podzespołach i wózkach silnikowych potrzebna jest pomoc producenta. W planie finansowym na ten rok zapewnione zostały środki na odbudowę tych pociągów.
W związku z pandemią pierwszy z dwóch pociągów UZ planują odebrać do końca 2021 roku, a drugi – na początku 2022 roku.
Obecnie remont obejmuje: nadwozia, ramy wózków, osprzęt dachowy, odbieraki prądu, klimatyzatory, systemy drzwiowe, toalety i instalacje wodociągowe, wyposażenie wnętrz, urządzenia zabezpieczające, radio, systemy sterowania. Zmodernizowany zostanie system monitoringu wideo, a wyświetlacze i oświetlenie wnętrza będą w technologii LED. Dla wygody pasażerów zostaną również dodane gniazda ze złączami USB.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Część prac zostanie zlecona firmom ukraińskim, przy konsultacji ze strony czeskiej, ponieważ jest to pierwszy remont pociągów tej klasy na Ukrainie. Producent ma już doświadczenie w podobnych remontach, które wykonał dla Kolei Litewskich.
GDZIE POJADĄ?
UZ rozważają obecnie również opcje tras, na których po remoncie mogą jeździć dwa szybkie pociągi piętrowe. Wśród nich jest przywrócenie trasy Kijów – Charków – Kijów, Kijów – Tarnopol – Kijów oraz organizacja nowej trasy Kijów – Winnica – Kijów. Ostateczny wybór zostanie ogłoszony po naprawie i jazdach próbnych pierwszego pociągu.
Przypomnijmy, że pociągi Skoda EJ675 zostały zakupione przed mistrzostwami w piłce nożnej Euro 2012. Od tego czasu ich gruntowny remont nie został przeprowadzony. Te pociągi elektryczne są dwusystemowe (prąd stały i przemienny), każdy składa się z sześciu wagonów piętrowych i posiada 636 miejsc siedzących, z czego 46 to pierwsza klasa, 590 zaś druga. Pociąg jest zaprojektowany do jazdy z prędkością do 160 km/h.