Ukraińskie koleje Ukrzaliznici otrzymają nowoczesne dwusystemowe elektrowozy Siemensa
Jak informują ukraińskie gazety AMI Nowosti-Ukrajina oraz Ukrajinski Nowini, koleje Ukrzaliznici (UZ) otrzymają dwusystemowe elektrowozy Siemensa, ponieważ napięcie trakcyjne w jednej części sieci (DOKP Lwowska, Przydnieprowska, Doniecka i część Południowej) jest na prąd zmienny, a w drugiej części (część Południowej i Południowo-Zachodnia DOKP) na prąd stały.
Elektrowozy te Siemens skonstruuje wspólnie z ukraińską firmą NPK Elektrowozostrojenije z Dniepropietrowska. Wspólnie opracują także dla UZ projekt nowego dwusystemowego elektrowozu dla pociągów dużych szybkości z asynchronicznym napędem DS4. Zaletą tych lokomotyw będzie to, że podczas kiedy obecnie używane przez UZ elektrowozy mogą przejechać tylko 600 km/dobę, u nowych wyniesie to 1,7-2 tys. km/dobę. Ale co najważniejsze: wykluczona zostanie znaczna strata czasu wynikająca z potrzeby wymiany elektrowozów.
Na opracowanie prototypu przeznaczono 2 lata, po czym Elektrowozstrojenie z Dniepropetrowska i firma Zaporożskij Elektrowozoremontnij Zawod z Zaporoża przystąpią do budowy prototypu. Wiele części, które zostaną wbudowane będą pochodzić od Siemensa, a pozostałe zostaną wykonane na miejscu. Jest to już współpraca z prawdziwego zdarzenia, przewidująca przyszłe członkowstwo Unijne Ukrainy – podkreśla prasa ukraińska. Dotychczas już współpracowano z Siemensem przy produkcji elektrowozów EP20 i DS4.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA: